Aievea, miezul iernii reînvie
Mărețul praznic – tainic-legământ –
Învesmântați în strai de poezie,
Vom poposi cu jind sub teiul sfânt,
Când iarăşi norii vor porni să cearnă
Un car de pofte – vrajă şi eres –
Lumina slovei pace va s-aștearnă
Sorbind eternul… „nu m-ai înţeles”.
Aievea, codrul va vui îndată
De jurăminți uitate la izvor,
Iar adorata, „preafrumoasă fată”
Îmbrăţişa-va aprigul său dor.
Vom răsădi, degrabă, „floare-albastră”,
Să fie poeziei crezământ…
Cât încă n-a murit iubirea noastră,
Ne fie leagăn dulcele său cânt.
Adaugă un comentariu
Mulțumesc, Nikol, pentru lectură și vibrație! :)
drag,
Minunat omagiu! Ca o floare albastră :)!
Drag,
Nikol
Mihaela (Chitic), Vsile Burdușa, Nikol, Alex - bucuroasă de popas! Vă mulțumesc mult!
Prețuire,
Mihaela, mulțumesc mult pentru vibrație! :)
Drag Ion lazăr da Coza: Chiar dacă modul în care concepem un text ni l-am dori uneori altfel, ori am mai vrea să schimbăm ceva la acel text, de fiecare dată, sufletul autorului se face vinovat de emoția/ mesajul transmis. Acel suflet pe care Marin Preda în Moromeții îl definește atât de minunat: Un abur care trăieşte şi el şi se tot plimbă. Pentru a nu ne abate de la subiect, voi lăsa aici o altă definiție celebră pentru poetul nepereche, aparținătoare lui Ion Luca Caragiale: Eminescu? Era o frumuseţe! o figură clasică încadrată de nişte plete mari negre: o frunte înaltă şi senină, nişte ochi mari - la aceste ferestre ale sufletului se vedea că cineva este înăuntru; un zâmbet blând şi adânc melancolic. Avea aerul unui sfânt coborât dintr-o icoană.
Mulțumiri alese!
Prețuire, dragii mei!
Un curat omagiu...
Felicitări!
da Coza
frumoas omagiu, admirație!
Alex Anghel: vă mulțumesc pentru vibrație.
Mihaela: mulțumesc pentru aprecierea-imbold! :)
Sofi: mă bucură aprecierea venită din partea ta. Mulțumesc mult.
Tudor Cicu: este emoționantă mărturisirea pe care mi-o faci; și eu m-am născut cu Eminescu la căpătâi. Ceea ce este formidabil este faptul că volumul de Poezii despre care vorbesc îl mai păstrez și astăzi. Draga mea mamă nu-mi spunea povești seara, la culcare, dar îmi citea poezii de Eminescu. Multe din versurile eminesciene le știam înainte de a merge la școală. Îmi amintesc că printre poeziile preferate era Stelele-n cer.
Mulțumesc mult pentru lectură.
Gina, Lisia, Laura: mă bucură mult prezența voastră. Vă mulțumesc mult.
Prețuire tuturor!
Valeria: îți fac o mărturisire care amintește de Eminescu și o iarnă când, pe la 11 ani i-am descoperit cartea de poezie în casa unor moldoveni săraci, de le plângeai de milă, mutaţi în casa vecină cu casa noastră de la ţară, dar cu o singură carte adusă din Moldova lui Eminescu, în Dobrogea mea natală. Fără nici o noimă, toate? Timpul pentru care şi-a dat Eminescu viaţa, e astăzi un timp la care noi nu vom ajunge. Nu mai există cărări care să ne ducă într-acolo. Zadarnic vom privi în toate ferestrele prin care a văzut el Poezia. Se pare că întrunirea de la Iaşi şi citirea „Doinei” la dezvelirea statuii lui Ştefan cel Mare, îi hărăzise pesemne soarta. Ei bine! E astăzi, altfel? S-a schimbat lumea cumva? Oamenii se conduc tot după aceleaşi principii şi nu pierd prilejul de a-şi nimici şi înlătura pe cei ce le stau în cale. Astăzi, ne oprim în dreptul statuilor lui şi ne mirăm că societatea de-atunci n-a putut proteja un aşa geniu al Poeziei! Nu numai că n-a putut, dar a făcut totul să-l elimine din decor. (Poezia ta nostalgică – cu timbru eminescian – mi-a indus și aceste gânduri)
Să fie precum spui!
Frumoasă poezie, dedicată lui Eminescu, ritm și muzicalitate, așa cum întâlnim și în poezia lui.
Felicitări!
Sofi
Poezia e foarte frumoasă! Am citit cu drag, omagiul Emi!
ION LAZĂR da COZA - scriitor
VASILISIA LAZĂR - poetă, redactor Revista „Eminesciana”, membră UZPR
ADMINISTRATORI-EDITORI
SOFIA SINCĂ - prozatoare
GABRIELA RAUCĂ - poetă, realizatoare emisiuni Radio ProDiaspora, redactor Revista „Eminesciana”, membră UZPR (redactor promovare cultură media)
ADA NEMESCU - poetă, artist plastic
CARMEN POPESCU - scriitoare, realizatoare emisiuni Radio Vocativ (redactor promovare cultură media)
AUGUSTA COSTIN (CHRIS) - prozatoare
MIHAELA POPA - poetă
PETRUȚ DAN (CĂMUI) - poet, cantautor
BOLACHE ALEXANDRU - poet
MIHAI KATIN - poet
GRIG SALVAN - prozator, cantautor
Fiecare postare trebuie făcută în spaţiile special constituite pentru genurile literar/artistice stabilite. Postarea în alte locuri decât cele stabilite de regulile site-ului, atrage eliminarea postării de către membrii administraţiei, fără atenţionarea autorului! De exemplu, un eseu postat în spațiul prozei va fi șters. Pentru cele mai frecventate genuri, reamintim locațiile unde trebuie postate. Pentru a posta:
1. POEZIE, click AICI, apoi click pe ADĂUGARE!
2. PROZĂ, click AICI, apoi click pe ADĂUGARE!
3. ESEU, click AICI, apoi click pe ADĂUGARE!
4. FOTOGRAFII, click AICI, apoi click pe ADĂUGARE!
5. VIDEOCLIPURI, click AICI, apoi click pe ADĂUGARE!
Toate acestea le puteți accesa și din bara de sus a site-ului. Este admisă doar o postare pe zi, pentru fiecare secțiune, creație proprie. Folosirea diacriticelor este obligatorie.
Pentru cei care doresc să susțină acest site, DONAȚII la:
RO45CECEB00008RON1057488
titular cont: LAZAR VASILISIA
(CEC Bank)
*
Pentru anul trecut au donat:
Gabriela Raucă - 400 Euro
Monica Pester - 600 Lei
Nuța Crăciun - 220 Lei
Maria Chindea - 300 Lei
Tudor Cicu - 300 Lei
Elisabeta Drăghici - 200 Lei
***
Pentru acest an au donat:
Maria Chindea - 200 Lei
Monica Pester - 300 Lei
© 2024 Created by Ion Lazăr da Coza. Oferit de
Embleme | Raportare eroare | Termeni de utilizare a serviciilor
Pentru a putea adăuga comentarii trebuie să fii membru al ÎNSEMNE CULTURALE !
Alătură-te reţelei ÎNSEMNE CULTURALE