Plânge nu, plânge da,

picături de elixir

pe obraz, lacrima mea,

din roua de trandafir

...

se prelinge-n ochi de nea.

Spune da sau spune nu,

întru-n zâmbet ştrenăresc,

gura ta de micşunea,

ce obraji-mi înroşesc.

Îţi spun nu, dar gândesc da,

cînd în sufletu-mi pătrunzi.

Sorb încet privirea ta

din ochi negri şi rotunzi.

Tu eşti nu, dar eu, sunt da,

în a vieţii grea vâltoare.

Eu, voi fi mereu a ta,

ca răspuns la întrebare.

Când şi tu vei înţelege

că tic-tac e nu şi da,

mână-n mână noi vom merge

pe cărări de vis din Stea.

Vezi mai mult

Vizualizări: 193

Adaugă un comentariu

Pentru a putea adăuga comentarii trebuie să fii membru al ÎNSEMNE CULTURALE !

Alătură-te reţelei ÎNSEMNE CULTURALE

Comentariu publicat de Marioara Visan pe Aprilie 28, 2017 la 6:26pm

Domnule De Coza, ideea este ca eu m-am inscris aici tocmai pentru ca vreau sa scriu mai corect mai frumos si mai calitativ. Am salvat in computerul meu toate link-urile dumneavoastra de pe prima pagina pentru care va sunt recunoscatoare, in general ceea ce fac in viata imi place sa fac bine, si pana acum am reusit. Am spus ca nu ma pot schimba, ca si caracter, de progresat ca orice persoana de bun simt, doresc sa fac progrese in tot ce fac in viata. Va multumesc frumos pentru comentariul dumneavoastra. Cu siguranta vom mai vorbi. Va doresc zi frumoasa.

Comentariu publicat de Ion Lazăr da Coza pe Aprilie 28, 2017 la 5:29pm

Toți suntem autodidacți, pentru că nu există facultate de poezie. Problema e standardul pe care ni-l impunem. Vrem unul la glezna broaștei, vom rămâne-n balta cu mormoloci. Și ne va fi bine! Dar dacă tot facem ceva, de ce să nu facem la un nivel superior? De ce să nu căutăm să urcăm pe o moviliță, pe un delușor, pe un munte? 

Ne spui că ai o vârstă, și că nu te mai poți schimba/progresa... Oho, au venit mulți/multe mult mai în etate și au evoluat frumos, cum e adevărat că peste 150 de „genii neînțelese”, considerându-se ofensate, și-au luat jucăriile capodoperele și au plecat. Au pierdut ei? Am pierdut noi? Zău că nu mă frământă problema.

Mai vorbim.

da Coza

Comentariu publicat de Marioara Visan pe Aprilie 27, 2017 la 9:35pm

Asa e Mihaela,  multumesc frumos pentru gandul bun, fii linistita ca nu ma sperii eu asa usor. Iubire a pus Dumnezeu in sufletele noastre ale tuturor. De interactionat pana la varsta asta am invatat sa interactionez, iar de invatat nu ne ajung 10 vieti  sa invatam sa fim Oameni. Era fain in mansarda, prietenia sincera nu se uita niciodata, e o comoara de pret, te imbratisez cu drag.

Comentariu publicat de Mihaela Suciu pe Aprilie 27, 2017 la 8:48pm

Ai venit pe site din proprie inițiativă sau la îndemnul cuiva. Eu îți simțeam sensibilitatea și nu ți-aș fi propus, dar aici sunt eu și alți prieteni așa că... noi suntem iubire, în rest e o oglindă ce ne reflectă poate altfel decât ne-am aștepta. Ți-am sugerat să stai deoparte nițel și ai înțeles. Cu siguranță înveți și interacționezi!
Eu îmi amintesc tot ce-i frumos, iar tu ești o prietenă dragă care m-a susținut când eu făceam cunoștință cu lumea literară și asta nu uit. Ce fain era la mansardă! :)

Comentariu publicat de Marioara Visan pe Aprilie 27, 2017 la 4:26pm

Draga mea Mihaela, eu am ritmul meu si sant prea batrana sa-mi construiesc un altul pe placul altcuiva. Eu imi iubesc sufletul asa cum e , asa cum spui tu tin la boabele de roua din sufletul meu, iar la sintagma ofensatoare '' imi iau jucariile si plec acasa'' da-mi voie sa nu raman impasibila. Aceste cuvinte nu se refera la text ci strict la persoana mea. Deci nu suntem pe aceiasi treapta energetica e clar. Drept pentru care eu nu mai am nimic de adaugat. Am luat in mod constructiv tot ce mi s-a spus folosind un limbaj de bun simt si nu de superioritate. Am multumit si doamnei Sofia pentru primul comentariu , in mod civilizat. Am spus ca sunt un autodidact si ca voi folosi toate sfaturile ce le voi primi pentru a ma corecta si a creste poetic. Trebuie sa stii ca am fost fericita cand am vazut pe pagina principala toate informatiile domnului Da Coza pentru a ajuta in a scrie corect romaneste, drept pentru care le-am descarcat in calculatorul meu si le voi folosi ori de cate ori va fi nevoie. Multumesc din suflet domnului Da Coza pentru aceste pretioase informatii. De asemeni tu stii ca eu sunt o persoana modesta, dar care are propriile principii de la care nu abdic. Respect , doresc sa fiu respectat. E mult? e putin? nu stiu, dar eu stiu ca Dumnezeu e doar Iubire si doar Iubire.Asa ca unde simt  ca nu sunt iubita e mai bine sa ma retrag. Ai dreptate cand spui ca discutiile nasc noul si de multe ori au umor, doar ca doamna Sofia nu reuseste sa ma faca sa zambesc, din contra, ma face sa plang si la 60 de ani chiar nu mai vreau in jurul meu persoane care imi provoaca durere. In alta ordine de idei. Respect mult acest loc de cultura adevarata, am multi prieteni aici si tu stii asta, nu imi voi lua jucariile cum atat de suparator m-a apostrofat doamna, dar pentru moment nu voi mai posta nimic. Iti multumesc din adancul sufletului pentru cuvintele tale frumoase, pentru prietenia ta minunata si imi doresc din suflet sa te revad cand vin in tara. Ce frumos era pe vremea buncii cand ne puteam bate cu perne , ti-amintesti? Am si acum imaginea in suflet. Te imbratisez cu iubire.

Comentariu publicat de Mihaela Suciu pe Aprilie 27, 2017 la 3:57pm

„Când şi tu vei înţelege
că tic-tac e nu şi da,
mână-n mână noi vom merge
pe cărări de vis din Stea.” Un joc între Nu și Da așa cum îl percepi prin propria sensibilitate. Mara, recitește și vezi că ai anticipat că nu toți înțeleg în același ritm „tic-tac”.
Fiecare ține la propria creație în felul său și fiecare își spune părerea strict la text și nu la autor. Ești sigură că ai rezonat identic cu părerea altora, de ce să nu accepți tic-tacul lor? Dacă ai luat-o în mod constructiv poți să-ți modelezi creația viitoare și să obții ceva diferit față de actuala cale. Dacă părerea nu ți se potrivește, poți ignora. Gusturile diferă, nu?
Este un site foarte activ atât din partea administrației cât și a membrilor, comparativ cu altele e un trafic intens (e părerea mea, am zis că aici nu se doarme, dar se visează) și cu o mulțime de discuții din care eu am învățat: literatură, gramatică și dactilografiere. Discuțiile nasc noul și de multe ori au umor! Am găsit poeți și prozatori pe care îi citesc și abia aștept să le văd următoarea creație. Îmi plac de mor! :) Și drept să-ți spun după Sofy și da Coza mă prăpădesc - îți spun sincer: sunt cei mai delicioși, corecți până la superperfecțiune (ăsta e pleonasm)! - pentru că asta e tendința acestui siteu și merită să stai nițel deoparte și să observi. Nu-ți plac focurile de artificii?
Eu recunosc că sunt autori dragi ca persoane, dar care nu-mi spun acel „ceva” și asta nu înseamnă că nu excelează, dar eu nu rezonez...
Te îmbrățișez cu drag! Doar ne cunoaștem de pe vremea „Bunicii” :)

Comentariu publicat de Marioara Visan pe Aprilie 27, 2017 la 11:13am

Doamna Sofia, permiteti-mi sa ma abtin, ........

Comentariu publicat de Sofia Sincă pe Aprilie 27, 2017 la 11:09am

Dragă doamnă, Mioara Vișan, aici nu este vorba de rezon sau nerezon, cel puțin în ceea ce mă privește și nici de faptul că îmi iau jucăriile și plec acasă. Este dorința fiecăruia de a face cum crede și cum dorește. Amenințarea nu are nici un efect la mine.  Aici, fiecare își spune părerea proprie, strictă. Puteți să-mi aduceți exemple tot internetul, asta este părerea mea și gata. Desigur, nu trebuie să fie general valabilă. Și nu am jignit, și nici intenția nu am avut când am spus că este poezie de pe vremea bunicii mele. Astfel de versuri îmi spunea mama (născut în 1911) când eram mică... Este adevărul, gol-goluț.

Aceeași,

Sofy

Comentariu publicat de Marioara Visan pe Aprilie 27, 2017 la 11:06am

Doamna Valeria, va multumesc frumos pentru cuvintele de incurajare, referitor la poezia Sunt si voi fi, daca o veti cauta pe pegina mea de faceebok in notite o veti gasi acolo scrisa corect cu sunt si nu cu sant, punctele sant doar un mod de a face cititorul sa ghiceasca ceea ce urmeaza, expresiile uzitate le folosesc pentru ca asa cum am mai scris eu sunt un autodidact, nu am o vasta cultura a conceperii lucrarilor poetice, constat cu durere ca sufletul meu nu e destul de evoluat pentru a rezona cu sufletele unora dintre domniile voastre. de aceea in seara asta voi inchide contul aici, Am cunoscut virtual cateva persoane minunate cu care ma voi intalni in septembrie la Trebisace in Italia, una din aceste presoane minunate santeti si dumneavoastra, va multumesc pentru maniera in care ma sfatuiti ce greseli am. Cu consideratie si respect.

Comentariu publicat de Valeria Merca pe Aprilie 27, 2017 la 10:58am

Eu spun... da, de data aceasta (adică mai bine, comparativ cu precedentele postări). Mie mi-a placut acest joc de cuvinte. Nu înțeleg rolul celor trei puncte puse după v3, mai ales ca în v4 îți continui ideea. v7 ștrengăresc , v9 - ce obrajii-mi înroșesc. Desigur ai câteva expresii uzitate/zâmbet ştrengăresc, în a vieţii grea vâltoare, cărări de vis. 

Despre

Ion Lazăr da Coza a creat această reţea Ning.

conducere site

FONDATORI

ION LAZĂR da COZA - scriitor

VASILISIA LAZĂR - poetă, redactor Revista „Eminesciana”

ADMINISTRATORI-EDITORI

SOFIA SINCĂ - prozatoare

GABRIELA RAUCĂ - poetă, artistă, realizatoare emisiuni Radio ProDiaspora, redactor Revista „Eminesciana”

AUGUSTA COSTIN (CHRIS) - scriitoare

MIHAELA POPA - poetă

CARMEN POPESCU - scriitoare, realizatoare emisiuni Radio Vocativ

PETRUȚ DAN (CĂMUI) - poet, cantautor

BOLACHE ALEXANDRU - scriitor

MIHAI KATIN - scriitor

GRIG SALVAN - scriitor, cantautor

ATENȚIE!

Fiecare postare trebuie făcută în spaţiile special constituite pentru genurile literar/artistice stabilite. Postarea în alte locuri decât cele stabilite de regulile site-ului, atrage eliminarea postării de către membrii administraţiei, fără atenţionarea autorului! De exemplu, un eseu postat în spațiul prozei va fi șters. Pentru cele mai frecventate genuri, reamintim locațiile unde trebuie postate. Pentru a posta:

1. POEZIE, click AICI, apoi click pe ADĂUGARE!

2. PROZĂ, click AICI, apoi click pe ADĂUGARE!

3. ESEU, click AICI, apoi click pe ADĂUGARE!

4. FOTOGRAFII, click AICI, apoi click pe ADĂUGARE!

5. VIDEOCLIPURI, click AICI, apoi click pe ADĂUGARE!

Toate acestea le puteți accesa și din bara de sus a site-ului. Este admisă doar o postare pe zi, pentru fiecare secțiune, creație proprie. Folosirea diacriticelor este obligatorie. 

Zile de naştere

donații

Pentru cei care doresc să susțină acest site, DONAȚII la: 

RO45CECEB00008RON1057488

titular cont: LAZAR VASILISIA 

(CEC Bank)

*

Pentru acest an au donat:

Gabriela Raucă - 300 Euro

Monica Pester - 300 Lei

Nuța Crăciun - 220 Lei

Maria Chindea - 300 Lei

Tudor Cicu - 300 Lei

Elisabeta Drăghici - 200 Lei

Activitatea Recentă

petrut dan a adăugat comentarii în legătură cu postarea de blog pentru atât de adâncă dragostea ta a utilizatorului petrut dan
cu 28 minute în urmă
Vasilisia Lazăr a adăugat comentarii în legătură cu postarea de blog din cartea cu tine a utilizatorului petrut dan
cu 4 ore în urmă
Chris a adăugat comentarii în legătură cu postarea de blog Actul Sacru a utilizatorului Maria Mitea
cu 8 ore în urmă
Chris a adăugat comentarii în legătură cu postarea de blog Nopți se sparg de întuneric a utilizatorului C.Titi Nechita
cu 9 ore în urmă
Utilizatorului Chris îi place postarea pe blog Nopți se sparg de întuneric a lui C.Titi Nechita
cu 9 ore în urmă
Chris a adăugat comentarii în legătură cu postarea de blog pentru atât de adâncă dragostea ta a utilizatorului petrut dan
cu 9 ore în urmă
Utilizatorului Chris îi place postarea pe blog pentru atât de adâncă dragostea ta a lui petrut dan
cu 9 ore în urmă
Chris a adăugat comentarii în legătură cu postarea de blog Sub clipocitul vâslei solitare a utilizatorului gabriel cristea
cu 9 ore în urmă
Utilizatorului Chris îi place postarea pe blog Sub clipocitul vâslei solitare a lui gabriel cristea
cu 9 ore în urmă
Costel Zăgan a adăugat comentarii în legătură cu postarea de blog Instigare la dor a utilizatorului Costel Zăgan
cu 10 ore în urmă
petrut dan a adăugat comentarii în legătură cu postarea de blog din cartea cu tine a utilizatorului petrut dan
cu 10 ore în urmă
Utilizatorului Monica Pester îi place postarea pe blog Bătrân abac a lui Monica Pester
cu 10 ore în urmă
Floare Arbore a adăugat comentarii în legătură cu postarea de blog Cină în alb a utilizatorului Mihai Katin
cu 12 ore în urmă
Floare Arbore a adăugat comentarii în legătură cu postarea de blog Nopți se sparg de întuneric a utilizatorului C.Titi Nechita
cu 12 ore în urmă
Monica Pester a adăugat comentarii în legătură cu postarea de blog Cină în alb a utilizatorului Mihai Katin
cu 15 ore în urmă
Monica Pester a adăugat comentarii în legătură cu postarea de blog din cartea cu tine a utilizatorului petrut dan
cu 16 ore în urmă
Utilizatorului Monica Pester îi place postarea pe blog din cartea cu tine a lui petrut dan
cu 16 ore în urmă
Utilizatorului Vasilisia Lazăr îi place postarea pe blog Instigare la dor a lui Costel Zăgan
cu 18 ore în urmă
Utilizatorului Vasilisia Lazăr îi place postarea pe blog Cină în alb a lui Mihai Katin
cu 18 ore în urmă
Utilizatorului Vasilisia Lazăr îi place postarea pe blog n-am să deranjez niciodată aerul, ca tine, a lui Maria Mitea
cu 18 ore în urmă

Antologiile site-ului „ÎNSEMNE CULTURALE”

„Ecouri din viitor”, 2022 AICI

Atlasul cu diezi  2017 AICI

Autograf pentru m(â)ine  2013 AICI

© 2024   Created by Ion Lazăr da Coza.   Oferit de

Embleme  |  Raportare eroare  |  Termeni de utilizare a serviciilor