Gheorghe Mocanu, membru USR, cofondator al site/ului Negru pe alb a plagiat. Poezia de mai jos, care a stat pe prima pagina in site/ul Negru pe Alb, apartine omului de litere, fost vicepresedinte al URS, Gheorghe Istrate.

Ataşez spre edificare poezia originală a poetului Gheorghe Istrate:

dialog cu invizibilul - scrisori către irealitate - 101 poeme

Ritual (despărţirea de cuvinte)

nu mai mi-e frică de cuvinte
ele mi-au fost un timp veşminte
de când le-am lepădat şi-s gol
în larma lor nu mă mai scol
că se-ncuibaseră în mine
prea răsfăţate prea feline
sub sărutarea lor de fum
mă despărţeam de gândul bun
în poarta veşnicului rut
ele vorbeau şi eu stam mut
în pânza care-mi creşte anii
ele năşteau şerpoaice stranii
acum stau singur şi ascult

tăcerea mea grăind de mult

PLAGIATUL

Frica de cuvinte

 

 

Tăcerea mea grăind demult

Eu sunt mai singur şi mai mut

 

Îmi este frică de cuvinte

Ele mi-au fost un timp veşminte

 

De când le-am lepădat şi-s gol

În larma lor nu mă mai scol

 

Că se-ncuibaseră în mine

Prea răsfăţate prea feline

 

Sub sărutarea lor de fum

Mă despărţeam de gândul bun

 

În poarta veşnicului rut

Ele vorbeau şi eu stam mut

 

În pânza care-mi creşte anii

Ele năşteau Şerpoaice stranii

 

De asta-s singur şi sunt mut

Tăcerea vreau să mi-o ascult…

Vizualizări: 69

Îmi place

Membri cărora le place: 5

Partajare Twitter

Adaugă un comentariu

Urmează – Sunt anunţat prin e-mail când utilizatorii adaugă comentarii

Comentariu publicat de Teodorescu Lacramioara ieri
,,
Sub sărutarea lor de fum
Mă despărţeam de gândul bun,,   Frumos!
https://api.ning.com/files/H8Chdy6qjFxuMSfn7DnhGbjuzU8bO2xd8cwAaODsTZJpsllPXjNH2-6v*pX5yfyz0*QkrTk7Qb4tDjJrHeEeacGjitKk-6kz/penita.JPG
Comentariu publicat de Gheorghita Mocanu ieri
Mulţam, Katy, mulţam tuturor vizitatorilor mei de aici! Da, într-adevăr este o mare performanţă, cosmică aproape, să-ţi poţi asculta tăcerea... Ea ascunde cu siguranţă miracole, iar unul dintre acestea este: taina singurătăţilor ce locuiesc în noi.
Comentariu publicat de katy urucu ieri
"Omului i-a fost dat cuvantul, ca sa-si poata ascunde mai bine gandurile". Si cu toate astea, inteleptul dumneavostra mesaj, ne-a fost transmis... tot cu ajutorul cuvintelor. Teama de cuvinte ne inchisteaza si pe noi, ne face "sa ne ascultam tacerea", ceea ce ne aduce o intelepciune si o reconsiderare a trairilor noastre. Totusi, chiar "daca ne despart de gandul bun", ele stau la panda, asteapta ca noi sa ne departam de singuratate, de tacere si tristete, ca sa "nasca iar serpoaice stranii". Si din nou "ne sculam in larma lor". Ce "larma"  filosofica ne-ati daruit, domnule Gheorghita Mocanu, va multumim mult! 
Comentariu publicat de NEMO ieri
ok, bun poemul
Comentariu publicat de Dana Logigan ieri
Un proverb sugestiv pentru aceste versuri frumoase:
                                          Cuvantul e de argint, tacerea e de aur...
penita la fel:)
https://api.ning.com/files/H8Chdy6qjFxuMSfn7DnhGbjuzU8bO2xd8cwAaODsTZJpsllPXjNH2-6v*pX5yfyz0*QkrTk7Qb4tDjJrHeEeacGjitKk-6kz/penita.JPG
Comentariu publicat de Mariana Dobrin ieri
Multa adancine au aceste versuri si multe adevaruri. E f. frumos mesajul poeziei. Cuvântul rostit trebuie să fie asemenea rubinului, mic, dar de mare preţ. Cât timp nu ai vorbit, cuvântul stă în puterea ta, de îndată ce l-ai rostit, el te ţine sub puterea lui. Se spune ca  adevărurile care-s prea mari pentru a încăpea în cămaşa cuvintelor trebuie cioplite, curăţate şi simplificate pentru a fi acceptate şi preţuite la târgul negustorilor de cuvinte.

"
Îmi este frică de cuvinte
Ele mi-au fost un timp veşminte"

    Semn de lectura si apreciere,
   Mariana Dobrin https://api.ning.com/files/H8Chdy6qjFxuMSfn7DnhGbjuzU8bO2xd8cwAaODsTZJpsllPXjNH2-6v*pX5yfyz0*QkrTk7Qb4tDjJrHeEeacGjitKk-6kz/penita.JPG

 

Vizualizări: 476

Adaugă un comentariu

Pentru a putea adăuga comentarii trebuie să fii membru al ÎNSEMNE CULTURALE !

Alătură-te reţelei ÎNSEMNE CULTURALE

Comentariu publicat de Corina Militaru pe Decembrie 20, 2012 la 12:03pm

Naucitoare situatie! Oricum, ma duce si pe mine gandul la proverbul  „Nu iese fum acolo unde nu-i foc!”

La fel, cred ca adevarul n-ar trebui sa fie asa de complicat. 

Altfel, chiar nu inteleg nevoia unora de a fura. Ce satisfactie poti avea?  Poti sa-i pacalesti pe altii(pentru un timp), dar pe tine, nu.

Comentariu publicat de Sofia Sincă pe Decembrie 19, 2012 la 7:33pm

Şi pentru că a venit vorba de plagiat, am găsit şi eu un plagiat şi tot al domnului Gh.Mocanu. De această dată, proză.

Mi-am amintit că avea dânsul un text cu Alcoolul şi scriitorii, scris aproape la liniuţă. L-am căutat şi l-am găsit. Doar o mică introducere îi aparţine domniei sale, restul fiind copiat din ziarul ''Gândul'', fără a spune sursa. Este inadmisibil pentru un membru URS să-şi însuşească asemenea texte, copiate din ziare. Copy-paste, să trăiască. Las mai jos link-urile respective. Oricine le poate viziona, iar de data această textul nu se mai poate distruge deoarece este prins în biblioteca site-ului Cititor de proză.

Textul lui Gh.Mocanu:

http://cititordeproza.wordpress.com/2010/02/18/alcoolul-si-scriitorii/

Linkul din ''Gândul'' :

http://revistapresei.hotnews.ro/stiri-vedete-2319929-gandul-top-10-...

Comentariu publicat de Vasilisia Lazăr pe Decembrie 19, 2012 la 4:50pm

„CÂND UN OM ADUCE O ACUZAȚIE GRAVĂ NU SE ASCUNDE CA ÎN CARAGIALE, ÎN LOCUL LUI MOCANU V-AȘ ACȚIONA ÎN JUSTIȚIE ȘI SITE-UL ȘI AUTORUL”

Domnule Boris, mă faceți să râd.
Domnul Mocanu a distrus singura probă ce l-ar fi putut salva. Dacă păstra profilul lui original dimpreună cu profilul așa-zisului impostor, le putea pune unul lângă altul și, dacă ar fi fost așa cum susține, s-ar fi văzut că pe pagina lui Mocanu 1 sunt toate postările lui vechi, iar pe pagina impostorului Mocanu 2 e doar acea poezie. I-ar fi stat argumentul în picioare. Dar când tu, în disperare, îți ștergi pagina și odată cu ea toate postările, numai ca să faci dispărută poezia cu pricina, iar acum activezi pe o pagină goală, cred că restul întrebărilor sunt inutile. Și totuși mai întreb o dată (deși domnul Mocanu nu prea are ce răspunde la această întrebare) : DE CE A TREBUIT SĂ-ȘI ȘTEARGĂ PAGINA DACĂ NU AVEA NICIUN AMESTEC ÎN ASTA?

Dacă un anonim semnalează o crimă, asta nu înseamnă că acea crimă nu există.

Comentariu publicat de Ion Lazăr da Coza pe Decembrie 19, 2012 la 9:02am

Ca român, cunosc un proverb: „Nu iese fum acolo unde nu-i foc!”

Comentariu publicat de Sofia Sincă pe Decembrie 19, 2012 la 8:56am

După câte îl cunosc eu pe Mocanu, nici nu mă aşteptam să recunoască... Dar plagiatul este evident. De ce să ne facem că poate fi şi altfel? De fapt acest truc cu formarea altui ID este vechi. Îmi amintesc că a mai apelat la el cineva, cândva, când a fost prinsă cu mâţa în sac, care azi este tot la ei în administraţie, chiar. Putea găsi şi el altceva... Dacă numai de atât a fost capabil...

Iar despre numele celei/celui care a adus în atenţie plagiatul - toată stima!

Comentariu publicat de Vasilisia Lazăr pe Decembrie 19, 2012 la 8:43am

Domnule Boris Marian, nu are importanță dacă Fica Velicea este un nume fabricat, contează că în spatele acestuia se află cineva care a adus în atenție acest caz și că dovezile sunt evidente. 

Comentariu publicat de Fica Velicea pe Decembrie 19, 2012 la 8:37am

Domnule Boris Marian, vad ca numai de numele meu va legati. V/am mai spus si pe alte site/uri numele meu este un nume, ca oricare altul si in spatele lui este o persoana care vorbeste romineste şi care plateste impozite, impozite de unde se platesc si membrii USR. Deci, nu va mai cramponati de numele meu, iar daca aparati plagiatorii inseamna ca si dv. faceti la fel. Am auzit ca sunteti si dvs. membru USR. Deci se obisnuieste?

În legatura cu plagiatul lui Mocanu ce poate fi mai clar? Am pus plagiatul si originalul linga el, plus comentariile, laudatio, care au sustinut orgoliul plagiatorului. Ieri am avut confruntare cu plagiatorul la el ''acasă'' în Negru pe alb unde in fata mea a fabricat acea masinatie ieftina de formarea a mai multor ID-uri. Chiar nu suntem copii de 12 ani, sa ne duca de nas un plagiator care se crede atotstiutor. De fapt acel site este condus de 2 plagiatori dovediti, iar cine le tine partea seamana cu ei.

Asa cum a spus doamna Lazar de ce si-a sters contul cu toate postarile? Daca cineva se substituia in Mocanu, o facea doar cu acea poezie, nu cu tot arsenalul lui Mocanu: alte postari plus organizator al concursului de proza... hai sa fim seriosi si sa nu mai credem toti mincinosii.

Isi cere public scuze? Pentru ce? Ca a plagiat? A inchis site-ul sa nu mai poate intra nimeni, iar pe mine desigur m-au exclus din site. Nu putea sa-mi tina piept.

Comentariu publicat de Vasilisia Lazăr pe Decembrie 18, 2012 la 10:35pm

Faptul că Ion Lazăr da Coza a trimis-o pe Fica Velicea să posteze acest articol la SPUNE-ȚI PĂREREA - DEZBATERI, ceea ce face cu oricine postează unde nu trebuie și faptul că acesta a recunoscut valoarea d-lui Mocanu și nu i-a înțeles gestul, care e chiar de neînțeles, l-au transformat în apărătorul acestuia. De aici mulțumirile. :)

Rog insistent forumul Negru pe alb să nu mai creeze falsa impresie că aprobăm acest lucru, selectând de la această discuție doar primul comentariu al lui Ion Lazăr da Coza și interpretându-l în favoarea lor!

Comentariu publicat de Vasilisia Lazăr pe Decembrie 18, 2012 la 10:19pm

Domnule Mony, eu am șters fără să vreau cele două comentarii. Am fost destul de explicită apoi. Sunt extrem de obosită...

Comentariu publicat de Vasilisia Lazăr pe Decembrie 18, 2012 la 10:16pm

Și încă ceva. Cum e posibil să stea două zile la POEZIA ZILEI o poezie care nu e a ta, și tu, fondator de site, să nu vezi asta? Adică eu, Vasilisia Lazăr, văd pe site-ul meu o poezie postată Vasilisia Lazăr, care culege lauri, și eu stau și privesc? Oare se poate crede asta?

Despre

Ion Lazăr da Coza a creat această reţea Ning.

ATENȚIE!

Fiecare postare trebuie făcută în spaţiile special constituite pentru genurile literar/artistice stabilite. Postarea în alte locuri decât cele stabilite de regulile site-ului, atrage eliminarea postării de către membrii administraţiei, fără atenţionarea autorului! De exemplu, un eseu postat în spațiul prozei va fi șters. Pentru cele mai frecventate genuri, reamintim locațiile unde trebuie postate. Pentru a posta:

1. POEZIE, click AICI, apoi click pe ADĂUGARE!

2. PROZĂ, click AICI, apoi click pe ADĂUGARE!

3. ESEU, click AICI, apoi click pe ADĂUGARE!

4. FOTOGRAFII, click AICI, apoi click pe ADĂUGARE!

5. VIDEOCLIPURI, click AICI, apoi click pe ADĂUGARE!

Toate acestea le puteți accesa și din bara de sus a site-ului. Este admisă doar o postare pe zi, pentru fiecare secțiune, creație proprie. Folosirea diacriticelor este obligatorie. 

Zile de naştere

donații

Pentru cei care doresc să susțină acest site, DONAȚII la: 

RO45CECEB00008RON1057488

titular cont: LAZAR VASILISIA 

(CEC Bank)

*

Pentru acest an au donat:

Gabriela Raucă - 300 Euro

Monica Pester - 300 Lei

Nuța Crăciun - 220 Lei

Maria Chindea - 300 Lei

Tudor Cicu - 300 Lei

Elisabeta Drăghici - 200 Lei

Activitatea Recentă

Utilizatorului Viorel Grădinariu îi place postarea pe blog vin ploile a lui petrut dan
cu 8 ore în urmă
bolache alexandru a adăugat comentarii în legătură cu postarea de blog rapsodie de Martie a utilizatorului Floare Arbore
cu 8 ore în urmă
bolache alexandru a adăugat comentarii în legătură cu postarea de blog Haide a utilizatorului Răduță If. Toader
cu 8 ore în urmă
Utilizatorului bolache alexandru îi place postarea pe blog Haide a lui Răduță If. Toader
cu 8 ore în urmă
Lui Elisabeta Drăghici i-a plăcut videoclipul lui Grig Salvan
cu 9 ore în urmă
Lui Elisabeta Drăghici i-a plăcut videoclipul lui Grig Salvan
cu 9 ore în urmă
Lui Elisabeta Drăghici i-a plăcut videoclipul lui Grig Salvan
cu 9 ore în urmă
BOTICI GABRIELA a adăugat comentarii în legătură cu postarea de blog SONET LXXVII  (Mamă) a utilizatorului BOTICI GABRIELA
cu 11 ore în urmă
Floare Arbore a adăugat comentarii în legătură cu postarea de blog tablou mirabil, multiform a utilizatorului Floare Arbore
cu 13 ore în urmă
Lui Elena Lucia Spătariu Tudose i-a plăcut profilul lui petrut dan
cu 14 ore în urmă
Lui Elena Lucia Spătariu Tudose i-a plăcut profilul lui petrut dan
cu 14 ore în urmă
Elena Lucia Spătariu Tudose şi petrut dan sunt acum prieteni
cu 14 ore în urmă
Mihai Katin a adăugat comentarii în legătură cu postarea de blog Adam izgonitul a utilizatorului Mihai Katin
cu 15 ore în urmă
Postare de log efectuată de Mihai Katin
cu 15 ore în urmă
Mihai Katin a adăugat comentarii în legătură cu postarea de blog o clipă ... a utilizatorului Elisabeta Drăghici
cu 15 ore în urmă
Mihai Katin a adăugat comentarii în legătură cu postarea de blog SONET LXXVII  (Mamă) a utilizatorului BOTICI GABRIELA
cu 15 ore în urmă
C.Titi Nechita a adăugat comentarii în legătură cu postarea de blog Iarnă pentru Eminescu a utilizatorului C.Titi Nechita
cu 15 ore în urmă
C.Titi Nechita a adăugat comentarii în legătură cu postarea de blog De ziua prieteniei vă spun: Bună seara! a utilizatorului C.Titi Nechita
cu 16 ore în urmă
C.Titi Nechita a adăugat comentarii în legătură cu postarea de blog Remember Ion Lazăr da Coza („Definiție”) a utilizatorului Vasilisia Lazăr
cu 16 ore în urmă
C.Titi Nechita a adăugat comentarii în legătură cu postarea de blog Mijesc albastre flori a utilizatorului gabriel cristea
cu 16 ore în urmă

Antologiile site-ului „ÎNSEMNE CULTURALE”

„Ecouri din viitor”, 2022 AICI

Atlasul cu diezi  2017 AICI

Autograf pentru m(â)ine  2013 AICI

© 2024   Created by Ion Lazăr da Coza.   Oferit de

Embleme  |  Raportare eroare  |  Termeni de utilizare a serviciilor