nedumeriri

 

mama și cu mine număram uneori stelele

îmi spunea: „vezi, unde ai să te încurci

și nu mai poți deșira ghemul lor,

acolo e sufletul tău”.

înseamnă că lucrurile stau rău cu mine

îmi spuneam în gând.

îi arătam, din ochi, mamei, doar că mi s-a făcut frig

mințeam fiindcă nu înțelegeam pe atunci

comportarea păsărilor și copacilor

care nu cereau nimănui o haină în plus.

odată, când a venit tata m-am uitat după el

prin fereastră

nu înțelegeam cum de se înțelege cu ploaia și vântul

acolo pe câmpia lipsită de copaci și păsări

fiindcă doar atât îmi puteam imagina.

și mă bucuram cu adevărat

când desfăcea traista, cum deschidea portița

scotea un pumn de grăunțe

și le arunca hulubilor de pe coama casei.

priveam doar, mirându-mă

că stelele de pe cer nu se repezeau să le ciugulească;

așteptau ca și câinele nostru îmbătrânit de așteptare

pe prag

să descâlcim împreună ghemul acela încurcat în tăceri;

apoi când o să mă mi se facă cu adevărat frig

și va fi prea târziu să mă mint

i-aș striga mamei:

„al cui e sufletul acela călător printre stele?”.

Vizualizări: 75

Adaugă un comentariu

Pentru a putea adăuga comentarii trebuie să fii membru al ÎNSEMNE CULTURALE !

Alătură-te reţelei ÎNSEMNE CULTURALE

Comentariu publicat de chindea maria elena pe Februarie 13, 2024 la 2:57pm

Stea între stele ne călătorește viața cu minunatele-i anotimpuri, pentru a ne expansiona strălucirea! Ne scriem pulsiunile în litere mici, comune, zicem noi „să le dăm dimensiunea cotidianului fără să epatăm”, dar dacă tot universul e-n noi ca parte integrantă a dumnezeirii pe care-o numim viață, stelele suntem noi în jocul fascinant al Divinului manifestat! În lumina unei supernove (precum la un foc de tabără cosmic) numărăm amintirile devenirilor noastre ca pe mătănii! 

Vibrant poem!

Comentariu publicat de Vasilisia Lazăr pe Februarie 12, 2024 la 6:36pm

Un poem despre copilarie, această lume de miracole și de uimire, în care amintirile au rămas la fel de proaspete și vii, dovadă că, în noi, copilul încă trăiește. Nu trebuie decât să-l scoatem la lumină, iar dumneavoastră asta ați făcut. Bucuria şi naivitatea, fericirea şi suspansul dăltuite în inima noastră de minunile lumii înconjurătoare trebuie mereu retrăite. O lectură care m-a uns pe suflet. Cu drag!

Comentariu publicat de Grig Salvan pe Februarie 12, 2024 la 12:22pm

Duioasă poveste de suflet-copil. Citit cu mare plăcere.

Comentariu publicat de Tudor Cicu pe Februarie 11, 2024 la 1:00pm

Mihaela Popa: La începuturi cred că gândeam și eu ca Marin Sorescu, cel care spunea în postfața la „Tinerețea lui Don Quijote” cam așa: „sunt singurul cititor al gândurilor mele”. Pesemne a venit timpul să am mai mulți cititori ai gândurilor, acum... și îți mulțumesc pentru asta. Poetul însă, ca şi Oedip, înţelege să se bată până la capăt cu întrebările sale pentru aflarea adevărului şi limpezirea drumului său. Altfel, ne-am mai întreba dacă își aminteşte cineva de ce sunt eu pe aici?  Dacă n-ar veni uneori și câte un moment al poeziei ca mângâiere meditativă, ar trebui să-mi cer în  fiecare zi iertare fiindcă încurc lumea. Dar fiindcă suntem citiți, iată, spun și eu că suntem fericiți. Fericirea din Evanghelia după Matei e făgăduința unei recunoașteri și înțelegeri reciproce (aici: între poet și cititor).

Comentariu publicat de Mihaela Popa pe Februarie 11, 2024 la 12:32am

o lume fascinantă, trăiri autentice, nostalgia copilăriei și ce poate fi mai frumos decât amitirile despre părinții noștri

mă înclin!

Comentariu publicat de Tudor Cicu pe Februarie 10, 2024 la 3:16pm

Mihai Katin: În poezia cu vers alb ne-am dori să transmitem și cititorului, ceva mai deslușit, cam ceea ce Nicolinka Bolkonski (fiul Lizei și al lui Andrei Bolkonski), cel care în finalul romanului lui Tolstoi avea să rostească profeticele fraze: „Dar va veni o zi când voi isprăvi cu cartea și atunci voi trece la fapte. Un singur lucru îl rog pe Dumnezeu: să fiu și eu așa cum erau oamenii pe care-i descrie Plutarh. Atunci voi săvârși fapte mari ca și ei. Voi face fapte și mai mari decât ale lor. Iar lumea toată mă va cunoaște, mă va iubi și mă va admira”. Cu alte cuvinte, fiecare dintre noi își dorește ca sufletul să-i ajungă acolo: într-o stea privită cu fascinația celui care o urmărește pe cer. Aceasta e cheia pentru taina lumii (de care amintea Ispirescu în povestea lui Șperlă Voinicul, când acela spunea că nu-i vrednic să se afunde în tainele lumii, pășind peste ființă, în adâncul tuturor lucrurilor.) Adică: o nesfârșită căutare a singurului lucru care există în lume, mai bine zis, chiar LUMEA.

Comentariu publicat de Tudor Cicu pe Februarie 10, 2024 la 3:02pm

Alex Bolache: Se întâmplă ca în astfel de poeme, când îți adaptezi proustianismul epic la poezie, discursul întrucâtva poetic, prin lumea asta mult grăbită, să fie unul pseudo-autobiografic: despre viață și toate lucrurile și elementele existențiale care ne înconjoară. Fiindcă lumea în care trăim și alergăm, uneori prea tare după fericire (pe undeva intuită și în poemul tău ”Dialog în noapte”), își găsește un sens, pe când viața noastră pare un vis mai adevărat decât realitatea, deși bate pasul pe loc nepăsătoare la năzuințele noastre. De aceea versurile din aastfel de poeme merg pe aceeași formulă lirică a notației, a observației pe care o aducem în poetica confesională. Adică la granița dintre mine și celălalt. Te salut și eu, imaginându-mi că, aici în orașul nostru, doar o mână întinsă prin fereastră e ca și cum aș da de tine.   

Comentariu publicat de bolache alexandru pe Februarie 10, 2024 la 5:48am

Poeziile în care părinții încă trăiesc măcar în memoria noastră sunt pline de lacrimi... Pentru mine rădăcinile sunt baza a ceea ce suntem... Glasul mamei e un ecou care nu se va stinge niciodată! Super poezia dumneavoastră domnule Cicu! Mândru că v-am cunoscut!

Comentariu publicat de Mihai Katin pe Februarie 9, 2024 la 8:10pm

scotea un pumn de grăunțe

și le arunca hulubilor de pe coama casei.

priveam doar, mirându-mă

că stelele de pe cer nu se repezeau să le ciugulească;

așteptau ca și câinele nostru îmbătrânit de așteptare

pe prag

să descâlcim împreună ghemul acela încurcat în tăcer  aici  este  acel   miez   al   implinirii  umane  prin  poem ,al   sufletului  ce  se cladeste  din  cuvinte  simple  dar   care  au   adancime  si   vibratrie  eterna  a cunoasterii  ce incepe  din  copilarie  ca o  mirare   si  pe  culmi  pune  doar  intrebarea:

„al cui e sufletul acela călător printre stele?”.   cu  multa  pretuire!

Despre

Ion Lazăr da Coza a creat această reţea Ning.

conducere site

FONDATORI

ION LAZĂR da COZA - scriitor

VASILISIA LAZĂR - poetă, redactor Revista „Eminesciana”

ADMINISTRATORI-EDITORI

SOFIA SINCĂ - prozatoare

GABRIELA RAUCĂ - poetă, artistă, realizatoare emisiuni Radio ProDiaspora, redactor Revista „Eminesciana”

AUGUSTA COSTIN (CHRIS) - scriitoare

MIHAELA POPA - poetă

CARMEN POPESCU - scriitoare, realizatoare emisiuni Radio Vocativ

PETRUȚ DAN (CĂMUI) - poet, cantautor

BOLACHE ALEXANDRU - scriitor

MIHAI KATIN - scriitor

GRIG SALVAN - scriitor, cantautor

ATENȚIE!

Fiecare postare trebuie făcută în spaţiile special constituite pentru genurile literar/artistice stabilite. Postarea în alte locuri decât cele stabilite de regulile site-ului, atrage eliminarea postării de către membrii administraţiei, fără atenţionarea autorului! De exemplu, un eseu postat în spațiul prozei va fi șters. Pentru cele mai frecventate genuri, reamintim locațiile unde trebuie postate. Pentru a posta:

1. POEZIE, click AICI, apoi click pe ADĂUGARE!

2. PROZĂ, click AICI, apoi click pe ADĂUGARE!

3. ESEU, click AICI, apoi click pe ADĂUGARE!

4. FOTOGRAFII, click AICI, apoi click pe ADĂUGARE!

5. VIDEOCLIPURI, click AICI, apoi click pe ADĂUGARE!

Toate acestea le puteți accesa și din bara de sus a site-ului. Este admisă doar o postare pe zi, pentru fiecare secțiune, creație proprie. Folosirea diacriticelor este obligatorie. 

donații

Pentru cei care doresc să susțină acest site, DONAȚII la: 

RO45CECEB00008RON1057488

titular cont: LAZAR VASILISIA 

(CEC Bank)

*

Pentru acest an au donat:

Gabriela Raucă - 300 Euro

Monica Pester - 300 Lei

Nuța Crăciun - 220 Lei

Maria Chindea - 300 Lei

Tudor Cicu - 300 Lei

Elisabeta Drăghici - 200 Lei

Activitatea Recentă

Utilizatorului Vasilisia Lazăr îi place postarea pe blog Sub clipocitul vâslei solitare a lui gabriel cristea
cu 1 oră în urmă
Vasilisia Lazăr a adăugat comentarii în legătură cu postarea de blog Nenuntitul a utilizatorului Suchoverschi Gheorghe
cu 2 ore în urmă
Vasilisia Lazăr a adăugat comentarii în legătură cu postarea de blog Eu pentru tine viață-nsemn a utilizatorului carmen popescu
cu 2 ore în urmă
Utilizatorului Vasile Burduşa îi place postarea pe blog Ars poetica (Ion Lazăr da Coza) a lui Vasilisia Lazăr
cu 3 ore în urmă
Utilizatorului Vasile Burduşa îi place postarea pe blog bella a lui petrut dan
cu 3 ore în urmă
Utilizatorului Vasile Burduşa îi place postarea pe blog Eu pentru tine viață-nsemn a lui carmen popescu
cu 3 ore în urmă
Utilizatorului Vasile Burduşa îi place postarea pe blog Rondel pentru Momo a lui carmen popescu
cu 3 ore în urmă
Pictograma profiluluiVasilisia Lazăr i-a dăruit un cadou utilizatorului BOGDAN SORIN GOGLEA
cu 3 ore în urmă
BOGDAN SORIN GOGLEA este acum membru al ÎNSEMNE CULTURALE
cu 3 ore în urmă
Utilizatorului Monica Pester îi place postarea pe blog Sub clipocitul vâslei solitare a lui gabriel cristea
cu 4 ore în urmă
Postare de log efectuată de gabriel cristea
cu 4 ore în urmă
Utilizatorului gabriel cristea îi place postarea pe blog Rondel pentru Momo a lui carmen popescu
cu 4 ore în urmă
Vasilisia Lazăr a adăugat comentarii în legătură cu postarea de blog Rondel pentru Momo a utilizatorului carmen popescu
cu 6 ore în urmă
Utilizatorului Monica Pester îi place postarea pe blog Rondel pentru Momo a lui carmen popescu
cu 8 ore în urmă
Gheorghe Pârlea a contribuit cu răspunsuri la discuţia Fantasma soldatului neîntors de la război (Din memoria satului) a utilizatorului Gheorghe Pârlea
cu 11 ore în urmă
Utilizatorului Stanescu Valentin îi place postarea pe blog Ars poetica (Ion Lazăr da Coza) a lui Vasilisia Lazăr
cu 11 ore în urmă
Utilizatorului Stanescu Valentin îi place postarea pe blog Ars poetica (Ion Lazăr da Coza) a lui Vasilisia Lazăr
cu 11 ore în urmă
Utilizatorului Culiţă Ioan Uşurelu îi place postarea pe blog bella a lui petrut dan
cu 12 ore în urmă
Utilizatorului Culiţă Ioan Uşurelu îi place postarea pe blog Ars poetica (Ion Lazăr da Coza) a lui Vasilisia Lazăr
cu 12 ore în urmă
Utilizatorului Dorina Cracană îi place postarea pe blog Rondel pentru Momo a lui carmen popescu
cu 12 ore în urmă

Antologiile site-ului „ÎNSEMNE CULTURALE”

„Ecouri din viitor”, 2022 AICI

Atlasul cu diezi  2017 AICI

Autograf pentru m(â)ine  2013 AICI

© 2024   Created by Ion Lazăr da Coza.   Oferit de

Embleme  |  Raportare eroare  |  Termeni de utilizare a serviciilor