În prag de seară

 

Iată că vine în prag de seară

Vântul şăgalnic să smulgă iară

Frunzele care au ruginit.

Pomii, de teamă, toţi au pălit.

 

Frunzele, biete, stau zgribulite

Şi se agaţă de ram, grăbite.

Ştiu că se poate încă să stea,

Dar, să le rupă, vântul ar vrea.

 

Suflă mai tare şi mânios,

Că se-aşteptase mult mai frumos

Pomii-n grădină să-l fi primit.

Şi, fiindcă este foarte… jignit,

 

Plânge tomnatice lacrimi de ploaie,

Reci şi mărunte, care înmoaie

Inimi, ce, ştie, nu l-au dorit.

Suflă şi suflă, neobosit,

 

Norii adună, întunecaţi,

Care, pe unde-s împrăştiaţi.

Tot mai supuse, se dezlipesc

Frunzele, care-n aer plutesc.

 

 

 

 

Vizualizări: 186

Adaugă un comentariu

Pentru a putea adăuga comentarii trebuie să fii membru al ÎNSEMNE CULTURALE !

Alătură-te reţelei ÎNSEMNE CULTURALE

Comentariu publicat de Olimpia Sava pe Noiembrie 22, 2018 la 10:44am

Am scris aceasta poezie gandind ca un pastel e primit de toate varstele.

Comentariu publicat de Ion Lazăr da Coza pe Noiembrie 18, 2018 la 11:27pm

Au reapărut carențe în punctuație.

Poezia nu-i pentru copii?

da Coza 

Comentariu publicat de Olimpia Sava pe Noiembrie 17, 2018 la 10:49pm

Multumesc, doamna Valeria Merca. Sa stiti ca o poezie scrisa de mine, din volumul de poezii ecologice,  jntitulata " Dorintă", este din 2004 in manualul de Cunoasterea mediului, clasa aII-a, editura Aramis.  Vă multumesc si dv, doamnelor Mihaela Suciu, Sofia Sinca și Veronica P.L., tuturor celor care ati citit poeziile mele, pentru timpul pe care mi l-ati dăruit, pentru că timpul este cel mai nepretuit dar pe care cineva il poate face. Va prețuiesc și vă doresc toate cele bune!

Comentariu publicat de Olimpia Sava pe Noiembrie 17, 2018 la 12:57pm

Doamna Veronica, simt ca sunteti un om deosebit. Cine... coada si-a bagat va ramane rusinat, pentru ca nu ne-am certat, sfaturi numai noi ne-am dat! Lucrurile-am lămurit și ne-am împrietenit. Ziua buna vă doresc și spun sincer: va iubesc!

Comentariu publicat de Veronica P. L. pe Noiembrie 16, 2018 la 10:06pm

PS: erata: 1). in randul al treilea lipseste "care" (cea care am scris). 2). Am folosit litera mare la Roman, desi nu trebuia, dar am vrut sa accentuez faptul ca ne simtim ROMANI. Si am pus litera mare la Limba romana, desi nu era necesar, tot din motive subiective. 

Comentariu publicat de Veronica P. L. pe Noiembrie 16, 2018 la 10:01pm

Daca ati simtit ceva neplacut in tonul meu, va rog sa ma iertati. Nu am intentionat nici sa va jignesc, nici sa ma laud cu vreun curs pe care l-am urmat. Daca v-ati simtit jignita, chit ca nu era intentia mea, conform aceluiasi principiu de care vorbeam inainte, inseamna ca eu sunt cea n-am scris cum trebuie, nu dv ca nu m-ati inteles! 

Va felicit pentru munca dv cu copiii, sunt convinsa ca va vor pastra amintirea.

Noi, Romanii de peste hotare,  - in fine, unii dintre noi (nu foarte multi) - stiu bine limba romana, o scriu corect, o folosesc zilnic. Acum ma gandesc ca ati avut poate un gand de genul "uite cine-mi da lectii! O "straina". Poate ca nu  v-ati gandit asa, poate da. Si totusi, iata, sunt un Roman din afara tarii care stiu bine Limba romana, cu gramatica si ortografia ei moderna si ma doare cand vad (sau mi se pare ca vad) limba incorect folosita (asta asa, teoretic vorbind). Poate ca aceasta frustrare a izbucnit, ati simtit-o si pentru asta va rog sa ma scuzati. 

In rest, evident, toata lumea are cele mai bune intentii si, vorba lui Caragiale, merita un "pupat in Piata Independentei".       

Comentariu publicat de Mihaela Suciu pe Noiembrie 16, 2018 la 9:50pm

Și când te gândești că toate-s vânt...

Comentariu publicat de Valeria Merca pe Noiembrie 16, 2018 la 8:30pm

Iată o poezie care nu mai e dedicată copiilor. :) De ce nu? :) Chiar socotesc că poeziile pe care le scrieți ar fi minunat să fie predate la școală. Au mesaj, au umor, au candoare. Deși ritmul nu e constant, poezia are muzicalitate.

Am citit cu plăcere

Comentariu publicat de Olimpia Sava pe Noiembrie 16, 2018 la 6:35pm

Nu m-au suparat comentariile, ci tonul pe care l-ati folosit. Ceva parafrazat: draga doamna, daca doriti sa fiti citita si apreciata ... sa va verificati  textele ceva de genul acesta. De parca dv. ati fi fost perfectiunea întruchipată și urma să mă sancționați. Apoi, daca dv. ati urmat niste cursuri, eu am publicat peste 100 de carti cu poezii pentru copii si mi-au trecut prin fata ochilor peste 350 de volume ale autorilor care au publicat la editura pe care o conduc. (A mi se scuza lipsa de modestie), lăsând la o parte faptul că am lucrat o viață în învățământ,  23 de ani ca bibliotecar. În plus, înțeleg că locuiti în Canada, eu vorbesc limba romană zilnic si am o colectie intitulată "Limba noastră-i minunată", colectie care contine un volum de omonime si altul de paronime în versuri, iar acum lucrez la ultimele pagini din volumul de sinonime puse în versuri, care are aproximativ 1.600 de pagini. (4 volume)  Vă spun aceste lucruri nu pentru că vreau sa ma laud, desi poate merit, că am muncit foarte mult, ci pentru ca sa intelegeti ca iubesc limba romană, o pretuiesc și nu vreau s-o stâlcesc. Și da, de când eram elevă în clasele primare, îmi place sa am joc cu virgiulele. Toate acestea fiind spuse, propun sa uitam acest incident, de multe ori de la cate o cearta se naste o prietenie. Cine stie de unde sare iepurele? Să spunem întocmai lui Creangă, "Cele bune să se-adune, cele rele să se spele". Și, pentru ca să se împlinească acest lucru, eu îmi cer scuze pentru că v-am supărat și vă doresc din toată inima tot ce vă doriti.

Comentariu publicat de Veronica P. L. pe Noiembrie 16, 2018 la 6:00pm

Doamna, nu din lasitate am sters, ci din "zadarnicie". 

Poate ca aveti dreptate in legatura cu subiectul propozitiei, dar am vazut ca ati pus punct inainte de a reincepe fraza urmatoare. Cum e, cum nu e, textul poarta cititorul la o confuzie, cum m-a purtat pe mine. 

Am sters pentru ca n-am mai avut energia sa va spun ce am invatat la un curs de limba engleza scrisa la Universitatea McGill din Montreal, cu ani in urma. Nu conteaza ca era de limba engleza, principiul e acelasi. Si mi-am luat acuma timpul sa va spun ce am invatat: profesorul ne-a spus ca, daca un text scris de noi creaza cititorului cea mai mica posibilitate de confuzie, sa nu acuzam cititorul, ci sa schimbam imediat formularea noastra din text. 

Am sters comentariul pentru ca mi-ati spus ca "n-am fost atenta" cand am citit, ceea ce era in contraditie totala cu ceea ce invatasem la Universitatea respectiva si am renuntat la tot. 

Dialogurile pe baza unui text sunt, de obicei, foarte folositoare, nu trebuie sa va cereti scuze. 

Cat despre confuzia pe care am avut-o, conform celor invatate si aplicate de mine, ca scriitor, multi ani, nu mai aveam putere sa "combat". Dar, pentru ca m-ati "provocat" (chit ca ati folosit o insulta, pe cat de  neplacuta, pe atat de neavenita!), am raspuns. 

Cer scuze pentru lipsa diacriticelor, pe claviatura engleza pe care o am in Canada e multa munca sa le completez si, in comentarii, se accepta. 

Succes! 

Despre

Ion Lazăr da Coza a creat această reţea Ning.

ATENȚIE!

Fiecare postare trebuie făcută în spaţiile special constituite pentru genurile literar/artistice stabilite. Postarea în alte locuri decât cele stabilite de regulile site-ului, atrage eliminarea postării de către membrii administraţiei, fără atenţionarea autorului! De exemplu, un eseu postat în spațiul prozei va fi șters. Pentru cele mai frecventate genuri, reamintim locațiile unde trebuie postate. Pentru a posta:

1. POEZIE, click AICI, apoi click pe ADĂUGARE!

2. PROZĂ, click AICI, apoi click pe ADĂUGARE!

3. ESEU, click AICI, apoi click pe ADĂUGARE!

4. FOTOGRAFII, click AICI, apoi click pe ADĂUGARE!

5. VIDEOCLIPURI, click AICI, apoi click pe ADĂUGARE!

Toate acestea le puteți accesa și din bara de sus a site-ului. Este admisă doar o postare pe zi, pentru fiecare secțiune, creație proprie. Folosirea diacriticelor este obligatorie. 

Zile de naştere

donații

Pentru cei care doresc să susțină acest site, DONAȚII la: 

RO45CECEB00008RON1057488

titular cont: LAZAR VASILISIA 

(CEC Bank)

*

Pentru acest an au donat:

Gabriela Raucă - 300 Euro

Monica Pester - 300 Lei

Nuța Crăciun - 220 Lei

Maria Chindea - 300 Lei

Tudor Cicu - 300 Lei

Elisabeta Drăghici - 200 Lei

Activitatea Recentă

Costel Zăgan a adăugat comentarii în legătură cu postarea de blog Erezia artei a utilizatorului Costel Zăgan
cu 9 minute în urmă
Nikol MerBreM a adăugat comentarii în legătură cu postarea de blog Adam izgonitul a utilizatorului Mihai Katin
cu 2 ore în urmă
Nikol MerBreM a adăugat comentarii în legătură cu postarea de blog Cântec de lebădă neagră a utilizatorului chindea maria elena
cu 3 ore în urmă
Nikol MerBreM a adăugat comentarii în legătură cu postarea de blog Remember Ion Lazăr da Coza („Definiție”) a utilizatorului Vasilisia Lazăr
cu 3 ore în urmă
Utilizatorului Viorel Grădinariu îi place postarea pe blog vin ploile a lui petrut dan
cu 12 ore în urmă
bolache alexandru a adăugat comentarii în legătură cu postarea de blog rapsodie de Martie a utilizatorului Floare Arbore
cu 12 ore în urmă
bolache alexandru a adăugat comentarii în legătură cu postarea de blog Haide a utilizatorului Răduță If. Toader
cu 13 ore în urmă
Utilizatorului bolache alexandru îi place postarea pe blog Haide a lui Răduță If. Toader
cu 13 ore în urmă
Lui Elisabeta Drăghici i-a plăcut videoclipul lui Grig Salvan
cu 13 ore în urmă
Lui Elisabeta Drăghici i-a plăcut videoclipul lui Grig Salvan
cu 13 ore în urmă
Lui Elisabeta Drăghici i-a plăcut videoclipul lui Grig Salvan
cu 13 ore în urmă
BOTICI GABRIELA a adăugat comentarii în legătură cu postarea de blog SONET LXXVII  (Mamă) a utilizatorului BOTICI GABRIELA
cu 15 ore în urmă
Floare Arbore a adăugat comentarii în legătură cu postarea de blog tablou mirabil, multiform a utilizatorului Floare Arbore
cu 18 ore în urmă
Lui Elena Lucia Spătariu Tudose i-a plăcut profilul lui petrut dan
cu 18 ore în urmă
Lui Elena Lucia Spătariu Tudose i-a plăcut profilul lui petrut dan
cu 18 ore în urmă
Elena Lucia Spătariu Tudose şi petrut dan sunt acum prieteni
cu 18 ore în urmă
Mihai Katin a adăugat comentarii în legătură cu postarea de blog Adam izgonitul a utilizatorului Mihai Katin
cu 19 ore în urmă
Postare de log efectuată de Mihai Katin
cu 19 ore în urmă
Mihai Katin a adăugat comentarii în legătură cu postarea de blog o clipă ... a utilizatorului Elisabeta Drăghici
cu 19 ore în urmă
Mihai Katin a adăugat comentarii în legătură cu postarea de blog SONET LXXVII  (Mamă) a utilizatorului BOTICI GABRIELA
cu 19 ore în urmă

Antologiile site-ului „ÎNSEMNE CULTURALE”

„Ecouri din viitor”, 2022 AICI

Atlasul cu diezi  2017 AICI

Autograf pentru m(â)ine  2013 AICI

© 2024   Created by Ion Lazăr da Coza.   Oferit de

Embleme  |  Raportare eroare  |  Termeni de utilizare a serviciilor