În ziua următoare, într-o încăpere aflată la subsolul conacului, Ciocoiu şi  trei voinici aşteptau ordinul căpitanului Arnăutu. Acesta se plimba  îngândurat cu mâinile la spate. Căpitanul Sasu le urmărea dintr-un colţ întunecat cea mai mică  mişcare. Ceilalţi doi boieri erau tolăniţi pe câte un jilţ lângă un perete.

            - Bravi oşteni, rosti deodată cu vocea joasă şi prietenoasă căpitanul Arnăutu, din acest moment pe umerii voştri apasă o mare răspundere în faţa acestui popor!... Dintre toţi v-am ales pe voi trei, fiindcă m-aţi convins că aveţi calităţi de oşteni cu braţul puternic şi mai presus de toate sunteţi credincioşi. Dorinţa noastră este aceea de a distruge nu numai vampirii, ci şi balaurul otoman de la răsărit. Pentru ca neamul românilor să nu piară, este nevoie să ne plecăm  frunţile în faţa sultanului de la Înalta Poartă şi să-i plătim tribut. Este prea puternic ca să-i ţinem piept şi jertfele mult prea mari ca să ne mai războim cu el. Avem nevoie de un răgaz mai mare ca să devenim mai puternici şi să-l zdrobim.

            - Aşa  vom face, căpitane! - rostiră în cor cei trei oşteni.

            - Boierii Ciocoiu şi Conacu au încredere în voi şi veţi fi răsplătiţi cum se cuvine. Însă înainte de toate avem nevoie de un domnitor la cârma ţării.

            - Căpitane, avem unul! - îndrăzni un oştean  mai curajos.

            - Acesta, ba s-ar da cu turcii, ba s-ar împotrivi lor. Asta nu-i pe placul Sultanului care pedepseşte aspru nu numai pe cârmuitor, dar şi poporul,  trecându-l prin  foc şi sabie. De aceea este nevoie să cumpărăm tronul cu aur!

            - Poporul este deja sărăcit de năvala vrăjmaşului, dar şi a dărilor şi dijmelor! - îndrăzni să adauge altul.

            - Aşa-i! Şi ca dovadă că noi le vrem binele, nu vom mări aceste dări. Un aliat ascuns, un demon al nopţii, ne-a divulgat ascunzătoarea unei comori. Cu acel aur vom cumpăra tronul domnesc de la sultan. Iată pentru ce vă aflaţi în momentul de faţă aici! Avem nevoie de ajutorul vostru!

            - La datorie, căpitane!

            - Mâine seară ne întâlnim în acest loc, iar poimâine dimineaţă, cu mult înainte de ivirea zorilor, la al treilea cântat al cocoşului, vom pleca după comoară.

            Era o noapte înnorată. La conacul boierului Ciocoiu, şapte bărbaţi se pregăteau de călătorie.

            - Mă cam îngrozeşte întunericul! – se plânse Conacu confraţilor săi.

            - Este numai bine! - îl linişti Arnăutu. Dacă era lună, puteam fi observaţi de iscoadele lui vodă. Dar dacă vă este teamă, boieri dumneavoastră, rămâneţi la conac, ne descurcăm şi singuri!

            - În niciun caz, căpitane! - se revoltă Ciocoiu.

            - Boierule, te temi că fugim cu comoara? - îi râse în nas Sasu.

            - Căpitane, ţi-o spun sincer, aurul are tentaţii mari! Niciodată omul nu e stăpân pe propriile sentimente, dar pe cele ale altuia nici atât, oricât de credincios i-ar fi!

            La al treilea cântat al cocoşului încălecară pe armăsarii lor şi se pierdură pe drumeagul ce ducea spre pădure. Din când în când se auzea ţipătul unei păsări de noapte. Câte o bufniţă îi privea curioasă din tufişuri sau fâlfâia din aripi printre ramurile arborilor. Undeva mai departe un huhurez îşi începu concertul de dimineaţă. Mergeau mai mult la întâmplare, orientându-se din instinct. Dar iată că norocul le surâse şi norii se împrăştiară, iar luna lumină întinderile. Şapte călăreţi ca nişte umbre se strecurau printre trunchiurile stejarilor. Zorii îi prinseră în depărtări, într-un ţinut nelocuit. Colindară ziua întreagă peste plaiuri, apoi îi învălui seara cu aripile sale. Se apropia miezul nopţii când, deodată, parcă un alai lăutăresc se apropia de ei. Peste puţin timp, printre trunchiurile arborilor apărură în voaluri străvezii fecioare ademenitoare. Călăreţii îşi struniră caii înspăimântaţi. Şoapte dulci îi îndemnau să se apropie.

            - Astea-s vampirice? - întrebă  în şoaptă Ciocoiu tremurând.

            - Sau diavoliţe? - rosti Conacu cu inima cât un purice de spaimă.

            - Sunt fantasmele nopţii! Nu  le băgaţi în seamă, că vă pocesc! - le şopti Arnăutu. Vă mutilează, vă strâmbă gura, rămâneţi muţi, surzi, orbi…

            Cei şapte călăreţi se furişară tiptil printre năluci şi se opriră într-o poieniţă unde la lumina lunii zăriră un stejar bătrân cu coroana imensă şi tulpina scorburoasă. După indicaţiile vampirului, acolo trebuia să fie comoara. Dintr-odată o flacără galben-roşiatică se ridică de la rădăcinile sale.

            - Iată comoara! - exclamă Arnăutu.

            Descălecară şi se puseră pe treabă. Aceleaşi fantasme îmbietoare dansau în jurul lor. Erau fecioare de o gingăşie ispititoare cu sânii şi coapsele dezvelite. Boierii le priveau cu ochi lacomi, dornici de desfătări. Cu un zâmbet ironic, Arnăutu le şopti că dacă nu-i interesează comoara,  se pot arunca în braţele fetelor. Boierii se ruşinară şi-şi întoarseră privirile de la ielele nopţii. Cu cât săpau mai mult, cu atât flacăra scădea în intensitate, pentru ca  în cele din urmă să se stingă. Fecioarele dispărură şi se auzi o lovitură în ceva metalic.

            - Am dat de ladă! - şopti Sasu.

            O scoaseră din groapă, îi desfăcură capacul şi împărţiră galbenii în patru desagi. Fiecare căpitan luă câte doi, iar lada o îngropară la loc şi aruncară deasupra iarbă şi frunze, ca şi cum nu    s-ar fi întâmplat nimic.

            - La întoarcere să fiţi cu ochii în patru! Aurul are miros şi-i atrage pe tâlhari! - îi avertiză Arnăutu.                                                                                             

            - S-o tulim de aici până nu bagă de seamă vreun vampir! - zise Sasu.

            Primele raze ale soarelui îi găsiră pe coama dealului despădurit. Până aici nu întâmpinară niciun obstacol. Urmară aceeaşi cale de întoarcere şi la orele târzii ale serii ajunseră la conacul boierului Ciocoiu. Ascunseră desagii cu aur la loc sigur şi se aşezară la un ospăţ cu fripturi şi vin până dimineaţa când, ameţiţi de băutură, căzură într-un somn adânc.

            După o săptămână, cei doi boieri uneltitori îl luară pe viitorul vodă şi cu o trăsură însoţită de ceata vânătorilor de vampiri porniră în secret pe drumul către Înalta Poartă. Trimiseseră deja un sol ca să le anunţe  sosirea. Papură - Vodă era în culmea fericirii,  căci se trezea domn pe scaunul Ţării Româneşti fără să-l coste un singur galben. Faptul că alţii vor conduce din umbră destinele ţării, nu-l deranja câtuşi de puţin. Îl interesa doar titlul care-l punea într-o lumină favorabilă în faţa principilor vecini, şi mai ales completarea propriei vistierii. Ciocoiu şi Conacu aveau în schimb o misiune foarte grea. În primul rând erau obligaţi să-i răsplătească cum se cuvine pe cei doi căpitani de încredere ce-şi riscaseră viaţa pentru idealul lor, cât şi pe ceilalţi oşteni din ceata vânătorilor. Cu sprijinul lor vor duce la îndeplinire poruncile de la scaunul domnesc, răpunerea vampirilor, rotunjirea vistieriei şi multe alte gânduri de înavuţire şi mărire. Plănuiau în acelaşi timp să-i lichideze pe căpitanii credincioşi actualului voievod, precum şi pe boierii care se opuneau îngenuncherii principatului în faţa turcilor. Sultanul, orbit de strălucirea galbenilor, îi primi cu bunăvoinţă şi pe loc îl numi domn pe „Papură - Vodă”.  Şi ca să nu-i fie zădărnicită porunca, trimise o ceată numeroasă ca să-l însoţească la cetatea de scaun şi să-l alunge pe actualul domnitor care refuzase să-i plătească tributul. Şi astfel Papură - Vodă ajunse mare voievod al principatului mult râvnit, sub oblăduirea a doi boieri foarte bogaţi şi cu mare trecere în faţa Măritului Sultan. Aceşti  boieri vicleni reuşiseră prin şiretlicuri să întunece minţile celor doi căpitani Arnăutu şi Sasu şi, în acelaşi timp, să-l orbească pe sultan cu strălucirea aurului.

 

 

 

Vizualizări: 85

Răspunde la Aceasta

Răspunsuri la Aceste Discuţii

Planul a mers șnur până acum. Papură - Vodă a ajuns domnitor. Să vedem cum se încurcă ițele mai departe... :)

Am citit cu plăcere!

Prețuire,

Aventura continuă... Dar cu aceleași elemente ca și în celălalt roman: comoară, uneltiri, timpul amestec între basm și istorie. Acolo era vrăjitoarea, aici sunt vampiri. Dar, în sfârșit... dacă aceasta ți-a fost plăcerea...

Sofy

Distinsă doamnă Corina Militaru, iţele se încurcă până la un moment când... totul se destramă şi apar noi "iţe"!

Distinsă doamnă Sofia Sincă, ne place sau nu dar suntem un popor superstiţios: vrăjitorie, strigoi...  Aveţi puţină răbdare că şi acest roman va avea "vrăjitoarea" sa! (Doar aşa ca o boare de vânt!)

 

Răspunde la discuţie

Despre

Ion Lazăr da Coza a creat această reţea Ning.

ATENȚIE!

Fiecare postare trebuie făcută în spaţiile special constituite pentru genurile literar/artistice stabilite. Postarea în alte locuri decât cele stabilite de regulile site-ului, atrage eliminarea postării de către membrii administraţiei, fără atenţionarea autorului! De exemplu, un eseu postat în spațiul prozei va fi șters. Pentru cele mai frecventate genuri, reamintim locațiile unde trebuie postate. Pentru a posta:

1. POEZIE, click AICI, apoi click pe ADĂUGARE!

2. PROZĂ, click AICI, apoi click pe ADĂUGARE!

3. ESEU, click AICI, apoi click pe ADĂUGARE!

4. FOTOGRAFII, click AICI, apoi click pe ADĂUGARE!

5. VIDEOCLIPURI, click AICI, apoi click pe ADĂUGARE!

Toate acestea le puteți accesa și din bara de sus a site-ului. Este admisă doar o postare pe zi, pentru fiecare secțiune, creație proprie. Folosirea diacriticelor este obligatorie. 

Zile de naştere

donații

Pentru cei care doresc să susțină acest site, DONAȚII la: 

RO45CECEB00008RON1057488

titular cont: LAZAR VASILISIA 

(CEC Bank)

*

Pentru acest an au donat:

Gabriela Raucă - 300 Euro

Monica Pester - 300 Lei

Nuța Crăciun - 220 Lei

Maria Chindea - 300 Lei

Tudor Cicu - 300 Lei

Elisabeta Drăghici - 200 Lei

Activitatea Recentă

Nikol MerBreM a adăugat comentarii în legătură cu postarea de blog Adam izgonitul a utilizatorului Mihai Katin
cu 2 ore în urmă
Nikol MerBreM a adăugat comentarii în legătură cu postarea de blog Cântec de lebădă neagră a utilizatorului chindea maria elena
cu 2 ore în urmă
Nikol MerBreM a adăugat comentarii în legătură cu postarea de blog Remember Ion Lazăr da Coza („Definiție”) a utilizatorului Vasilisia Lazăr
cu 3 ore în urmă
Utilizatorului Viorel Grădinariu îi place postarea pe blog vin ploile a lui petrut dan
cu 11 ore în urmă
bolache alexandru a adăugat comentarii în legătură cu postarea de blog rapsodie de Martie a utilizatorului Floare Arbore
cu 12 ore în urmă
bolache alexandru a adăugat comentarii în legătură cu postarea de blog Haide a utilizatorului Răduță If. Toader
cu 12 ore în urmă
Utilizatorului bolache alexandru îi place postarea pe blog Haide a lui Răduță If. Toader
cu 12 ore în urmă
Lui Elisabeta Drăghici i-a plăcut videoclipul lui Grig Salvan
cu 12 ore în urmă
Lui Elisabeta Drăghici i-a plăcut videoclipul lui Grig Salvan
cu 12 ore în urmă
Lui Elisabeta Drăghici i-a plăcut videoclipul lui Grig Salvan
cu 12 ore în urmă
BOTICI GABRIELA a adăugat comentarii în legătură cu postarea de blog SONET LXXVII  (Mamă) a utilizatorului BOTICI GABRIELA
cu 14 ore în urmă
Floare Arbore a adăugat comentarii în legătură cu postarea de blog tablou mirabil, multiform a utilizatorului Floare Arbore
cu 17 ore în urmă
Lui Elena Lucia Spătariu Tudose i-a plăcut profilul lui petrut dan
cu 17 ore în urmă
Lui Elena Lucia Spătariu Tudose i-a plăcut profilul lui petrut dan
cu 17 ore în urmă
Elena Lucia Spătariu Tudose şi petrut dan sunt acum prieteni
cu 17 ore în urmă
Mihai Katin a adăugat comentarii în legătură cu postarea de blog Adam izgonitul a utilizatorului Mihai Katin
cu 18 ore în urmă
Postare de log efectuată de Mihai Katin
cu 18 ore în urmă
Mihai Katin a adăugat comentarii în legătură cu postarea de blog o clipă ... a utilizatorului Elisabeta Drăghici
cu 19 ore în urmă
Mihai Katin a adăugat comentarii în legătură cu postarea de blog SONET LXXVII  (Mamă) a utilizatorului BOTICI GABRIELA
cu 19 ore în urmă
C.Titi Nechita a adăugat comentarii în legătură cu postarea de blog Iarnă pentru Eminescu a utilizatorului C.Titi Nechita
cu 19 ore în urmă

Antologiile site-ului „ÎNSEMNE CULTURALE”

„Ecouri din viitor”, 2022 AICI

Atlasul cu diezi  2017 AICI

Autograf pentru m(â)ine  2013 AICI

© 2024   Created by Ion Lazăr da Coza.   Oferit de

Embleme  |  Raportare eroare  |  Termeni de utilizare a serviciilor