- Ia repede rochița roșie, ciorapii plasă, inelul cu diamant, dă cu pudră pe năsuc, ruj roșu pe buze, freacă și obrajii, că-s tare palizi, Leano!

- Lasă tanti că nu dau turcii!

- Fată, fată, ce știi tu cum se ține bărbatu‘, numai cu sarmale și fripturi, asta e la începuturi, dar flacăra trebuie adăpată, că se stinge Leano, iar bărbatul e greu la minte și uită unde-i casa.

- Tanti, al meu știe, neicușorul, se alintă Leana, mișcând în jos și-n sus piciorul suav, cu pielea albă, catifelată, cum îi place lui Gogu.

  Tanti ofta, fată proastă, măritată de puțin, s-o văd eu peste treizeci de ani, când nu mai are Gogu ce piele suplă să mai vadă, ce, ea nu fusese la fel, dar ce zic eu la fel, Leano… ce mândrețe a dat mămica lui Vasilică al Popii, de ce dracu i-a zis de-al Popii, că numai frica lui Dumnezeu n-a avut-o, iar ta-su… numai popă nu fu!

- Dar nu era om rău, nenea, sări juna să-l apere și-și făcu o cruce amplă, urmată îndeaproape de evlavioasa.

- Ce om rău, Leano, prost de bun, de-aia n-a pus ban pe ban, chior în viața lui n-a adunat, lua chenzina, găta chenzina, putea tanti să se tot certe cu el, ce-i păsa, pe dracu, Doamne iartă-mă!

    Fata n-o mai asculta, sări degrabă către ecranul albastru, de unde un țiuit scurt îi tresări bătrânei biata inimă.

- Off, și eu ce-am crezut că-i mesaj de la Gogu.

- Ptiu, drăcovenie! scuipă palidă tanti, ce mă temui fato, astea nu-s lucruri curate.

- Am vorbit dimineață pe internet, să-mi zică exact când vine, tanti, fata n-o ascultă, debita fericită despre Gogu al ei. Mai întâi a zis că vine cu avionul, ajunge mai iute, tanti, că-i e tare dor, dar la low-cost nu mai sunt locuri și apoi nici cu bagaje nu te lasă.

- Niici, da‘ de ce mă rog, adică unde să-și lase omul boarfele?

- Ei, tanti, te lasă, da puține, iar Gogu vine încărcat, știi tu, laptop, aparat foto, o hăinuță două pentru mine, pantofioriii… mai îndeasă vreo două trei boarfe pentru mă-sa și ai ei, că ăia-s mulți, se adună.

- Aha, exclamă tanti, revoltată totuși pe regulile avionului, altă drăcovenie. Păi când trecea ea Carpații din Regat, la Vasilică al Popii, tocmai în nordul Ardealului, n-o încărca mămica cu de toate, ce, avea soacră-sa mai bun ca mămica, avea pe dracu!

- Dar vine sigur de Valentine‘s day, susură romantică tânăra nevastă, ce-i mai trec dorurile de Gogu al ei, ce-i mai trec dorurile lui Gogu de ea, că e trist când ai o dragoste mare ca a lor, s-o ți așa pe sec, neudată, neprimenită. Of, tanti, de ce e viața asta așa de grea? se plânse nerăbdătoarea.

- Ia potolește-te fată, știi tu de viață grea, că vezi Doamne îți lucrează  bărbatul în străinătate! -  Dar a plecat din august, tanti, după nuntă. Nici casa n-a apucat s-o vadă, ia tu ce-ți place ție, Leano, așa mi-a zis, dee, contractul!

- Vai de mine, ce necaz, păi și te mai plângi, fată, îți luai casă dacă nu dădea bietul cu sapa la spanioli, că la ce scumpeturi sunt, vă luați pe dracu casă!

- Dar casa pustie, nu-i casă, tanti, nevasta singură nu-i nevasta.

- Vine fată, vine, de Dragobete vine!

- Ba de Valentine‘s day, că-i mai aproape.

- Ptiu drace, așa-i ziceți voi tinerii, așa spurcați voi sfântul? Leana dădu din mână, enervată.

    Ce știe bătrâna, minte ioc! Cine pe lume e mai romantic decât Gogu al ei, nu s-au cunoscut ei de Valentine‘s day la club? Nu i-a dat Gogu o inimioară de pluș roșie ca focul și-un coctail afrodiziac, nu s-a amețit Leana de la afrodiziac și muzică, nu-i căzu lui Gogu-n brațe, n-o luă el de nevastă-n august? Să învețe proastele nemăritate cum se face, vorbește prostii tanti săraca, cu Vasile al ei cu tot, Domnul să-l odihnească!

- Ce mai jucam și noi de Dragobete, începu bătrâna.

- Zău, tanti! încercă s-o oprească juna, plictisită. Se așeză la computer și derula visătoare poze cu alesul inimii, uite cât e de frumos!

- Ce să-ți spun, comentă acră baba, să văd eu ce frumos o să-ți fie și după treizeci de ani, când n-o mai avea brațul acela încordat, dinții toți în gură. Ce, Vasile al ei n-a fost frumos, toate hoaștele ai bârfit-o când s-a măritat cu el, cică s-a dus și înainte cu Vasilică prin porumb, să vază omu‘ la ce se înhamă. Și dacă a fost așa, cee, s-au dus ele, păi altfel cum să-i spui omului ce marfă ai, dacă nu-i arăți, cee, la târg cumperi până nu guști.

- Tare emancipată ai fost tanti, râde juna, râde și baba. Și zi așa, ce făceați de Valentine‘s day, sau mă rog, de Dragobetee, pufni disprețuitoare, că doar n-o fi fost căminul cultural împodobit cu inimi din baloane colorate!

- Ba bine că nu, veneau lăutari de pe cinci sate, se făcea un bal al perechilor, unde n-aveai ce căuta fără pereche, iar urâtele stăteau acasă și plângeau ca proastele, că nu le invita nici dracu.

- Și dumneata, tanti?

- Aș eu, păi ce Leano, așa mă cunoști tu pe mine, că doar nu începe și se termină lumea cu Vasilică.

- Tanti, tanti, că emancipată mai ești! Uite Gogu, țipă deodată și iar țiui drăcovenia asta, drept în coșul pieptului bietei bătrâne. Îmi scrie mesaj, stai că pun camera să te văd, iubire, n-are timp, zice!

- Unde zice, Leano, că nu-l aud? Se apropie cu grijă și se uită mută la necurat, ca boul la poarta nouă.

   Fata se foia și se gudura, de parcă chiar s-ar afla în fața bărbatului și mâinile ei cu unghiile roșii țac, pac, pe numerele negre. Deodată degetele i se opriră în aer, chicoteala dispăru și fata încremeni. Abia atunci văzu baba rândurile, ca niște șiruri de furnici, aliniate unul după altul.

- Nu, nu, Gogule, Gogulețule! plângea fata.

- Dar ce-ai maică, se sperie de lacrimile ce schimonoseau chipul alb ca laptele al tinerei. Ce a zis maică Gogu, de te-a necăjit așa?

- Nu vine, tanti, nu vine de Valentine‘s day!

- Ei, aș, poate n-o ști nici el când e aia!

- Nu-l lasă de la muncă, tanti, ce mă fac? se vaietă nenorocita.

- O prostuță, vine el când poate, ce, parcă el comandă acolo, comandă patronul.

- Nu vine de Valentine‘s day, tanti.

- Lasă dragă c-o veni de Dragobete, și-apoi să vezi tu mare, mare dragoste… de Dragobete.

 

Vizualizări: 74

Răspunde la Aceasta

Răspunsuri la Aceste Discuţii

Un text spumos, cu mesaj educaţional, patriotic şi fond umoristic. Bine scris, atractiv, într-o gamă profund psihologică. Două generaţii, fiecare cu aceleaşi gânduri, preocupări de moment - amintiri din povestea de dragoste cea mai arzătoare. Fiecare cu împrejurările contemporane: una prin porunbi, alta pe la club...

Textul mi se pare cunoscut, mi se pare că l-am mai citit. Însă nu m-a oprit să-l savurez şi să mă distrez. Am scos şi unele greşeluţe:

ce ști tu - ce ştii tu

Vasilică a Popii,astea nu-s lucru curat. - în cazul în care nu laşi dialectul, trebuie: vasilică al Popii; astea nu-s lucruri curate.

că ăia-s mulți…, - după punctele de suspensie nu se mai pune nici un alt semn de punctuaţie. Ai în mai multe locuri.

- - Dar a plecat,de Dragobete…, - se cere alineat şi aceeaşi problemă cu punctete de suspensie şi pauza după prima virgulă.

Am citit cu deosebită plăcere, Sofy!

Mulțumesc mult Sofy pentru atenționări, l-am corectat! 

Savuros! Am citit cu placere.

Cu prietenie,

Mulţumesc de trecere!

 O splendore de text! Felicitări ! Îmi dau seama cât de greu este să reproduci  într-un text, un limbaj şi tu ai reuşit fără nicio greşeală! Am  zâmbit, am oftat, am savurat totul  ca pe o prjiturică  delicioasă şi frumos ornamentată, căruia nu-i lipseşte nimic!

Cu prietenie,

Răspunde la discuţie

Despre

Ion Lazăr da Coza a creat această reţea Ning.

ATENȚIE!

Fiecare postare trebuie făcută în spaţiile special constituite pentru genurile literar/artistice stabilite. Postarea în alte locuri decât cele stabilite de regulile site-ului, atrage eliminarea postării de către membrii administraţiei, fără atenţionarea autorului! De exemplu, un eseu postat în spațiul prozei va fi șters. Pentru cele mai frecventate genuri, reamintim locațiile unde trebuie postate. Pentru a posta:

1. POEZIE, click AICI, apoi click pe ADĂUGARE!

2. PROZĂ, click AICI, apoi click pe ADĂUGARE!

3. ESEU, click AICI, apoi click pe ADĂUGARE!

4. FOTOGRAFII, click AICI, apoi click pe ADĂUGARE!

5. VIDEOCLIPURI, click AICI, apoi click pe ADĂUGARE!

Toate acestea le puteți accesa și din bara de sus a site-ului. Este admisă doar o postare pe zi, pentru fiecare secțiune, creație proprie. Folosirea diacriticelor este obligatorie. 

Zile de naştere

donații

Pentru cei care doresc să susțină acest site, DONAȚII la: 

RO45CECEB00008RON1057488

titular cont: LAZAR VASILISIA 

(CEC Bank)

*

Pentru acest an au donat:

Gabriela Raucă - 300 Euro

Monica Pester - 300 Lei

Nuța Crăciun - 220 Lei

Maria Chindea - 300 Lei

Tudor Cicu - 300 Lei

Elisabeta Drăghici - 200 Lei

Activitatea Recentă

Postare de log efectuată de vasile lucian tatar
cu 1 oră în urmă
Costel Zăgan a adăugat comentarii în legătură cu postarea de blog Erezia artei a utilizatorului Costel Zăgan
cu 3 ore în urmă
Nikol MerBreM a adăugat comentarii în legătură cu postarea de blog Adam izgonitul a utilizatorului Mihai Katin
cu 6 ore în urmă
Nikol MerBreM a adăugat comentarii în legătură cu postarea de blog Cântec de lebădă neagră a utilizatorului chindea maria elena
cu 6 ore în urmă
Nikol MerBreM a adăugat comentarii în legătură cu postarea de blog Remember Ion Lazăr da Coza („Definiție”) a utilizatorului Vasilisia Lazăr
cu 7 ore în urmă
Utilizatorului Viorel Grădinariu îi place postarea pe blog vin ploile a lui petrut dan
cu 15 ore în urmă
bolache alexandru a adăugat comentarii în legătură cu postarea de blog rapsodie de Martie a utilizatorului Floare Arbore
cu 16 ore în urmă
bolache alexandru a adăugat comentarii în legătură cu postarea de blog Haide a utilizatorului Răduță If. Toader
cu 16 ore în urmă
Utilizatorului bolache alexandru îi place postarea pe blog Haide a lui Răduță If. Toader
cu 16 ore în urmă
Lui Elisabeta Drăghici i-a plăcut videoclipul lui Grig Salvan
cu 16 ore în urmă
Lui Elisabeta Drăghici i-a plăcut videoclipul lui Grig Salvan
cu 16 ore în urmă
Lui Elisabeta Drăghici i-a plăcut videoclipul lui Grig Salvan
cu 16 ore în urmă
BOTICI GABRIELA a adăugat comentarii în legătură cu postarea de blog SONET LXXVII  (Mamă) a utilizatorului BOTICI GABRIELA
cu 18 ore în urmă
Floare Arbore a adăugat comentarii în legătură cu postarea de blog tablou mirabil, multiform a utilizatorului Floare Arbore
cu 21 ore în urmă
Lui Elena Lucia Spătariu Tudose i-a plăcut profilul lui petrut dan
cu 21 ore în urmă
Lui Elena Lucia Spătariu Tudose i-a plăcut profilul lui petrut dan
cu 21 ore în urmă
Elena Lucia Spătariu Tudose şi petrut dan sunt acum prieteni
cu 21 ore în urmă
Mihai Katin a adăugat comentarii în legătură cu postarea de blog Adam izgonitul a utilizatorului Mihai Katin
cu 22 ore în urmă
Postare de log efectuată de Mihai Katin
cu 23 ore în urmă
Mihai Katin a adăugat comentarii în legătură cu postarea de blog o clipă ... a utilizatorului Elisabeta Drăghici
cu 23 ore în urmă

Antologiile site-ului „ÎNSEMNE CULTURALE”

„Ecouri din viitor”, 2022 AICI

Atlasul cu diezi  2017 AICI

Autograf pentru m(â)ine  2013 AICI

© 2024   Created by Ion Lazăr da Coza.   Oferit de

Embleme  |  Raportare eroare  |  Termeni de utilizare a serviciilor