Trecuse de mult miezul nopţii, era spre ziuă, „cam aşa, după al treilea cântat al cocoşilor”, cum ar fi spus Irina, când Maria fu trezită de acelaşi vis, care începea frumos, apoi se transforma într-un coşmar. Brusc, se ridică în şezut ştergându-şi fruntea cu dosul palmei de micile broboane de transpiraţie. Îl privi pe Matei, dormea cu spatele la ea şi sforăia uşor. 

       Primele nopţi fuseseră foarte grele pentru ea, nu numai din cauza sforăitului, dar şi din cauza nechematelor şi sâcâitoarelor comparaţii. Maria se luptase mult cu ele, strângând din dinţi, fiindu-i teamă ca Matei să n-o simtă. Se pomenea, fără să vrea – culmea, chiar în momentele cele mai intime! –  că-l compara cu Luis, apoi cu Michel, mai ales când o mângâia. Însă, spre final răsufla uşurată, prin mângâierile lui, Matei, deştepta în ea cele mai frumoase amintiri. După un timp, comparaţiile începură să dispară, se obişnui şi cu sforăitul lui şi uite aşa, trecuse aproape o jumătate de an, de când el îi tot „cânta”, noapte de noapte, aceiaşi melodie dar pe tonalităţi diferite.

       Coborî din pat şi plecă spre bucătărie cu gândul să bea un pahar cu apă. Îşi umplu unul mare, puse o linguriţă de miere, merse şi se opri la fereastră, mestecând uşor, să se topească mierea.

       Afară, dimineaţa începuse să se hârjonească cu noaptea, de parcă se luau la trântă doi copii mici: dimineaţa luptând să se nască, iar noaptea tot punea în calea ei stele  s-o împiedice. Şi dimineaţa puţin obosită se opri, aşteptând ca sorele să-i vină în ajutor. Noaptea înţelegând tactica, şi mai ales că nu putea lupta cu un zeu, începu să se retragă încet, luând cu ea şi stelele, una câte una… Coroanele copacilor se conturau pe cerul răsăritului legănându-se uşor, ca nişte imense catarge ale unor corăbii cu vele, aşteptând şi ele ca zeul Ra să-şi facă apariţia. Iată-l, la fel de frumos, la fel de misterios, şi Maria îl contemplă şi-l admiră cum îşi înălţă şi încearcă să-şi agaţe, poate şi el obosit de atâta drum, discul cât un ban mare din aur, de crengile copacilor, care fremătară poate de teamă să nu fie arse, şi sfioase, neînţelegând intenţia zeului, îi făcură loc înclinându-se, lăsându-i cale liberă. Contemplând soarele cum se înalţă, micşorându-şi discul de aur, Maria încercă să refacă visul, secvenţă cu secvenţă. După un timp închise ochii nemaisuportându-i strălucirea şi frânturi secvenţiale se derulară prin mintea ei, dar nu reuşea să prindă şi să-şi fixeze în memorie, foarte clar, chipul celui de-al patrulea bărbat: şi totuşi, visul de acum, diferă de celelalte. Mă visez tot mireasă, dar apar patru bărbaţi şi la final, nu mai sunt atacată de o femeie, ci apare un bărbat cu mâinile întinse, parcă-mi cere ajutorul! Cu siguranţă, trei, sunt ei, bărbaţii din viaţa mea: Luis, Michel şi acum Matei! Dar cine-i bărbatul de-mi cere ajutor? Să mai apară încă un bărbat în viaţa mea? Dar dacă Matei nu este…

 

       − Ce e mamă cu tine, n-ai somn, dă te-ai sculat cu noaptea-n cap?

Maria tresări puţin  când o auzi pe Irina în spatele ei. Fusese atât de concentrată, încât nici n-o auzise când intrase în bucătărie.

       − Bună dimineaţa, mamă! răspunse, întorcându-se spre ea. M-am trezit mai devreme şi mă tot foiam în pat… N-am vrut să-l trezesc pe Matei, am coborât la bucătărie şi mi-am făcut apă cu miere… Nu ştiu de ce, m-am trezit cu gura uscată.  

       Irina se apropie mai mult de ea şi privind-o foarte atent, spuse:

       − Tu eşti obosită, fata mami, să vede pă faţa ta! Nu te-ai odihnit cum trebuie, te doare ceva?

       − Nu mă doare nimic, mamă! Mă frământă ceva.

       − Ce? Spune-mi şi mie.

       − Un vis.

       − Ei na, ca să vezi belea acu'… un vis!? Păcatele mele, superstiţii şi nimic mai mult. Poate un vis să te frământe aşa dă tare? Toţi visăm.

       − Da, mamă, toţi visăm! Dar când acelaşi vis se tot repetă, aproape identic, în decurs de douăzeci de ani, nu începi să-ţi faci probleme?

       Irina rămase puţin pe gânduri.

       Maria reluă:

       − Şi când, fragmente din vis, seamănă cu etape, mai lungi sau mai scurte, din viaţa ta reală, nu-ţi faci probleme, întrebându-te: acum ce naiba va mai urma? Hai, spune-mi?

       Irina mângâind-o pe păr îi spuse încercând s-o liniştească:

       − Fata mami, ai dreptate, da' nu ştiu ce să-ţi spun acu' mai mult. Poate că, dacă-mi povesteai mai de mult visul tău, te-aş fi ajutat, da' aşa… Ai, linişteşte-te, vorbim diseară după ce vii dă la servici'. Atunci, pă îndelete, îmi povesteşti visul şi discutăm. Ai acu', mai bine să pregătim micul dejun! Acuşic să vor scula cei doi bărbaţi, glumi ea, şi noi nu suntem gata cu masa.

       Irina, de cum rămase singură − Maria plecase să-şi facă programul de dimineaţă − gânditoare, se aşeză pe un scaun: da, are dreptate fata mea, douăzeci dă ani să ai acelaşi vis, te cam pune pe gânduri!

- va urma -

Vizualizări: 78

Răspunde la Aceasta

Răspunsuri la Aceste Discuţii

Un capitol foarte scurt... puteai să mai pui unul, Emil. Dar... mă rog dacă aşa vrei tu, segvenţial...

Aflăm foarte puţin din frământările Mariei. Sunt sigură că se pregăteşte reintrare în scenă a lui Luis. Şi atunci să vezi, belea!

închise ochii nemaisuportându-i strălucirea şi frânturi secvenţiale se derulară prin faţa ochilor ei,- scoate nişte ochi...

Am citit cu plăcere!

Sofy

Un episod scurt care pregăteşte acţiunile viitoare. Aşa îmi pare. Aştept continuarea cu nerăbdare.

Cu prietenie,

Sofia, am modificat, mulţumesc pentru lectură şi ajutor.

Cu prietenie,

Sofia Sincă a spus :

Un capitol foarte scurt... puteai să mai pui unul, Emil. Dar... mă rog dacă aşa vrei tu, segvenţial...

Aflăm foarte puţin din frământările Mariei. Sunt sigură că se pregăteşte reintrare în scenă a lui Luis. Şi atunci să vezi, belea!

închise ochii nemaisuportându-i strălucirea şi frânturi secvenţiale se derulară prin faţa ochilor ei,- scoate nişte ochi...

Am citit cu plăcere!

Sofy

Corina, îţi mulţumesc pentru lectură!

Cu prietenie,

Corina Militaru a spus :

Un episod scurt care pregăteşte acţiunile viitoare. Aşa îmi pare. Aştept continuarea cu nerăbdare.

Cu prietenie,

Răspunde la discuţie

Despre

Ion Lazăr da Coza a creat această reţea Ning.

ATENȚIE!

Fiecare postare trebuie făcută în spaţiile special constituite pentru genurile literar/artistice stabilite. Postarea în alte locuri decât cele stabilite de regulile site-ului, atrage eliminarea postării de către membrii administraţiei, fără atenţionarea autorului! De exemplu, un eseu postat în spațiul prozei va fi șters. Pentru cele mai frecventate genuri, reamintim locațiile unde trebuie postate. Pentru a posta:

1. POEZIE, click AICI, apoi click pe ADĂUGARE!

2. PROZĂ, click AICI, apoi click pe ADĂUGARE!

3. ESEU, click AICI, apoi click pe ADĂUGARE!

4. FOTOGRAFII, click AICI, apoi click pe ADĂUGARE!

5. VIDEOCLIPURI, click AICI, apoi click pe ADĂUGARE!

Toate acestea le puteți accesa și din bara de sus a site-ului. Este admisă doar o postare pe zi, pentru fiecare secțiune, creație proprie. Folosirea diacriticelor este obligatorie. 

donații

Pentru cei care doresc să susțină acest site, DONAȚII la: 

RO45CECEB00008RON1057488

titular cont: LAZAR VASILISIA 

(CEC Bank)

*

Pentru acest an au donat:

Gabriela Raucă - 300 Euro

Monica Pester - 300 Lei

Nuța Crăciun - 220 Lei

Maria Chindea - 300 Lei

Tudor Cicu - 300 Lei

Elisabeta Drăghici - 200 Lei

Activitatea Recentă

Postare de log efectuată de BOTICI GABRIELA
cu 3 ore în urmă
Floare Arbore a adăugat comentarii în legătură cu postarea de blog tablou mirabil, multiform a utilizatorului Floare Arbore
cu 4 ore în urmă
Chris a adăugat comentarii în legătură cu postarea de blog Erezia artei a utilizatorului Costel Zăgan
cu 6 ore în urmă
Utilizatorului Chris îi place postarea pe blog Erezia artei a lui Costel Zăgan
cu 6 ore în urmă
Utilizatorului Vasile Burduşa îi place postarea pe blog vin ploile a lui petrut dan
cu 11 ore în urmă
Utilizatorului Vasile Burduşa îi place postarea pe blog o clipă ... a lui Elisabeta Drăghici
cu 11 ore în urmă
petrut dan a adăugat comentarii în legătură cu postarea de blog o clipă ... a utilizatorului Elisabeta Drăghici
cu 14 ore în urmă
Utilizatorului petrut dan îi place postarea pe blog o clipă ... a lui Elisabeta Drăghici
cu 14 ore în urmă
Monica Pester a adăugat comentarii în legătură cu postarea de blog Povestea pietrei de leac a utilizatorului Monica Pester
cu 15 ore în urmă
Monica Pester a adăugat comentarii în legătură cu postarea de blog Povestea pietrei de leac a utilizatorului Monica Pester
cu 15 ore în urmă
Monica Pester a adăugat comentarii în legătură cu postarea de blog Povestea pietrei de leac a utilizatorului Monica Pester
cu 15 ore în urmă
Utilizatorului Stanescu Valentin îi place postarea pe blog o clipă ... a lui Elisabeta Drăghici
cu 16 ore în urmă
Utilizatorului Elisabeta Drăghici îi place postarea pe blog tablou mirabil, multiform a lui Floare Arbore
cu 16 ore în urmă
Postare de log efectuată de Elisabeta Drăghici
cu 16 ore în urmă
Stanescu Valentin a adăugat comentarii în legătură cu postarea de blog VALENTA iar echinocţiu a utilizatorului Stanescu Valentin
cu 16 ore în urmă
Utilizatorului Elisabeta Drăghici îi place postarea pe blog vin ploile a lui petrut dan
cu 16 ore în urmă
Elena Lucia Spătariu Tudose a lăsat un comentariu pentru Vasilisia Lazăr
cu 16 ore în urmă
Lui Maria i-a plăcut profilul lui Elena Lucia Spătariu Tudose
cu 16 ore în urmă
Lui Maria i-a plăcut discuţia Pietre (de Ion Lazăr da Coza) a lui Vasilisia Lazăr
cu 16 ore în urmă
Stanescu Valentin a adăugat comentarii în legătură cu postarea de blog VALENTA culori în iarbă a utilizatorului Stanescu Valentin
cu 16 ore în urmă

Antologiile site-ului „ÎNSEMNE CULTURALE”

„Ecouri din viitor”, 2022 AICI

Atlasul cu diezi  2017 AICI

Autograf pentru m(â)ine  2013 AICI

© 2024   Created by Ion Lazăr da Coza.   Oferit de

Embleme  |  Raportare eroare  |  Termeni de utilizare a serviciilor