Baia revigorantă sub clar de lună, în apele calme și răcoroase ale serii, limpeziseră considerabil mintea tulburată de incertitudini, dor și tentativele disperate de a accepta o pierdere atât de importantă. Casa era impregnată de amintiri, de obiectele și parfumul femeii pe care o iubise mai mult decât pe sine însuși. Era imposibil să separe trecutul, ce părea că nu va mai avea nicicând, vreo interacțiune cu prezentul sau viitorul lui, din moment ce întâmpina la tot pasul dovezi atât de vii, ale unei prezențe ce domina peste el și peste întregul său univers, în ciuda faptului că era atât de departe și atât de absentă. 
   Așteptase zile și nopți un semn de la ea. Turbase de durere și neputință, atunci când nevoia organică, impetuoasă și copleșitoare, de a o simți sau auzi măcar, îl asalta, cu fiecare ceas mai atroce. Fusese de nedescris calvarul lui, se mâniase, implorase tăcerea nopților goale și lungi, plânsese ca un copil, blestemase și apoi se căise amarnic, sperase și iubise până când era să-și piardă rațiunea și sănătatea. Un semnal de alarmă tot mai insistent, îl deșteptă într-un final, din coșmarul în care rătăcea de zile, săptămâni sau luni... nici nu știa cât timp trecuse, cu adevărat. Spiritul de autoconservare preluase în sfârșit, comanda și acum Carlos înțelegea foarte limpede ceea ce refuzase să creadă sau să înțeleagă. Nu mai voia să-i inventeze scuze și să mai creadă într-o iubire ingrată și absurdă. Obosise și se resemnase. Se simțea ca după o boală lungă și grea, dar un sentiment plăcut, de ușurare și reușită îi înviora simțămintele, asemeni brizei marine, ce picura seară de seară în părul său, sărutul sărat al depărtărilor.
   Tristețea cobora adeseori vălul ei opac și întunecat peste fruntea lui, adâncind ridurile săpate de timp și suferință, dar decise să se îndepărteze cât mai repede cu putință de casa de pe plajă. Era imperios necesar să pună o distanță considerabilă între el și acel trecut, care amenința să-i compromită viitorul. 
   Câteva zile se dedică total apartamentului din oraș pe care, aproape că-l abandonase complet, în perioada menajului său cu Lea, care adora casa de la malul mării, fie iarnă, fie vară. Acum îi prindea neașteptat de bine acest lucru, deoarece nu avea de șters niciun fel de urme sau amintiri, ale vieții lor de cuplu. Îl reamenajă și-l adaptă nevoilor și gusturilor sale de bărbat singur, astfel că putea începe o viață nouă, într-un spațiu doar al lui. Afacerile și munca se resimțiseră foarte mult și negativ, în cea mai neagră etapă din viața lui, dar acum pornea la drum cu ,, toate pânzele sus”. Viața socială, asemeni celei profesionale, suferise daune serioase în ultima vreme, deci nu se putea plânge de lipsă de ocupație.
   Doar nopțile, în imensitatea patului de burlac, anumite amintiri îi mai tulburau somnul întârziat pe undeva, asemeni unor bondari zgomotoși și insistenți, dar se opunea cu vehemență acelor ,, atentate” mârșave  la liniștea lui, care sfârșeau înghițite lacom de tihna somnului venit în ajutor. Astfel Lea devenea istorie, cu fiecare zi ce trecea, în timp ce Carlos redevenea stăpân absolut pe viața și voința lui. Inima eliberată își înălța aripile ample și puternice către orizonturi noi, iar spiritul alerga liber și fericit prin câmpiile vieții, ce se ofereau tuturor aspirațiilor umane, în funcție de  posibilități și aptitudini. 
   Cruzimea așteptării și îndărătnicia tăcerii devin arme infailibile împotriva unui sentiment fragil ca iubirea, ucigându-l fără prea multă premeditare. Oare destinul se resemnase atât de repede, cum o făcuse cel, de a cărui dragoste și răbdare, Lea abuzase cu atâta siguranță de sine? 

Vizualizări: 66

Răspunde la Aceasta

Răspunsuri la Aceste Discuţii

Încă un fragment bun de analiză sufletească, dar parcă e cam mult. S-ar cere ceva acțiune. Nu? Este doar părerea mea, la pupitru tu ești, este narațiunea ta.

Pentru șlefuire:

peste întreg universul lui, - peste întregul său univers, era mai corect și se evita aliterația, care se repetă pe parcursul fragmentului. Știu este greu de evitat, dar se poate corecta, când treci peste text.

alarmă tot mai insistent,

mai creadă în într-o, 

Tristețea cobora adeseori

Am citit cu plăcere și succes pe mai departe!

Sofy

Îți place să analizezi în detaliu fără dialog. E o detașare de ceea ce te înconjoară, un balsam pe care ți-l oferi, introspecția.

Bravo, Mihaela! Ai reușit să mă descifrezi perfect! Știu că acest aspect poate părea defavorabil pentru a capta atenția cititorului, dar cu pasiunea nu te pui! Iubesc să analizez trăirile personajelor mele, mai mult decât să le ,, aud” vorbind! Mulțumesc pentru că-mi ești alături!



Sofia Sincă a spus :

Încă un fragment bun de analiză sufletească, dar parcă e cam mult. S-ar cere ceva acțiune. Nu? Este doar părerea mea, la pupitru tu ești, este narațiunea ta.

Pentru șlefuire:

peste întreg universul lui, - peste întregul său univers, era mai corect și se evita aliterația, care se repetă pe parcursul fragmentului. Știu este greu de evitat, dar se poate corecta, când treci peste text.

alarmă tot mai insistent,

mai creadă în într-o, 

Tristețea cobora adeseori

Am citit cu plăcere și succes pe mai departe!

Sofy

 Mulțumesc d-na Sofia! Sunt ,,ochi și urechi ” la tot ce-mi spuneți și vă urmez sfaturile prețioase în limitele personalității mele. Înclinarea către analiză poate fi defavorabila în proza mea, dar nu pot trece cu superficialitate peste trăirile personajelor mele care influențează implicit, acțiunile lor. Aștept mereu cu interes și deosebit respect opiniile d-voastră! 

Răspunde la discuţie

Despre

Ion Lazăr da Coza a creat această reţea Ning.

ATENȚIE!

Fiecare postare trebuie făcută în spaţiile special constituite pentru genurile literar/artistice stabilite. Postarea în alte locuri decât cele stabilite de regulile site-ului, atrage eliminarea postării de către membrii administraţiei, fără atenţionarea autorului! De exemplu, un eseu postat în spațiul prozei va fi șters. Pentru cele mai frecventate genuri, reamintim locațiile unde trebuie postate. Pentru a posta:

1. POEZIE, click AICI, apoi click pe ADĂUGARE!

2. PROZĂ, click AICI, apoi click pe ADĂUGARE!

3. ESEU, click AICI, apoi click pe ADĂUGARE!

4. FOTOGRAFII, click AICI, apoi click pe ADĂUGARE!

5. VIDEOCLIPURI, click AICI, apoi click pe ADĂUGARE!

Toate acestea le puteți accesa și din bara de sus a site-ului. Este admisă doar o postare pe zi, pentru fiecare secțiune, creație proprie. Folosirea diacriticelor este obligatorie. 

Zile de naştere

donații

Pentru cei care doresc să susțină acest site, DONAȚII la: 

RO45CECEB00008RON1057488

titular cont: LAZAR VASILISIA 

(CEC Bank)

*

Pentru acest an au donat:

Gabriela Raucă - 300 Euro

Monica Pester - 300 Lei

Nuța Crăciun - 220 Lei

Maria Chindea - 300 Lei

Tudor Cicu - 300 Lei

Elisabeta Drăghici - 200 Lei

Activitatea Recentă

Utilizatorului Viorel Grădinariu îi place postarea pe blog vin ploile a lui petrut dan
cu 3 ore în urmă
bolache alexandru a adăugat comentarii în legătură cu postarea de blog rapsodie de Martie a utilizatorului Floare Arbore
cu 4 ore în urmă
bolache alexandru a adăugat comentarii în legătură cu postarea de blog Haide a utilizatorului Răduță If. Toader
cu 4 ore în urmă
Utilizatorului bolache alexandru îi place postarea pe blog Haide a lui Răduță If. Toader
cu 4 ore în urmă
Lui Elisabeta Drăghici i-a plăcut videoclipul lui Grig Salvan
cu 4 ore în urmă
Lui Elisabeta Drăghici i-a plăcut videoclipul lui Grig Salvan
cu 5 ore în urmă
Lui Elisabeta Drăghici i-a plăcut videoclipul lui Grig Salvan
cu 5 ore în urmă
BOTICI GABRIELA a adăugat comentarii în legătură cu postarea de blog SONET LXXVII  (Mamă) a utilizatorului BOTICI GABRIELA
cu 6 ore în urmă
Floare Arbore a adăugat comentarii în legătură cu postarea de blog tablou mirabil, multiform a utilizatorului Floare Arbore
cu 9 ore în urmă
Lui Elena Lucia Spătariu Tudose i-a plăcut profilul lui petrut dan
cu 9 ore în urmă
Lui Elena Lucia Spătariu Tudose i-a plăcut profilul lui petrut dan
cu 9 ore în urmă
Elena Lucia Spătariu Tudose şi petrut dan sunt acum prieteni
cu 9 ore în urmă
Mihai Katin a adăugat comentarii în legătură cu postarea de blog Adam izgonitul a utilizatorului Mihai Katin
cu 10 ore în urmă
Postare de log efectuată de Mihai Katin
cu 11 ore în urmă
Mihai Katin a adăugat comentarii în legătură cu postarea de blog o clipă ... a utilizatorului Elisabeta Drăghici
cu 11 ore în urmă
Mihai Katin a adăugat comentarii în legătură cu postarea de blog SONET LXXVII  (Mamă) a utilizatorului BOTICI GABRIELA
cu 11 ore în urmă
C.Titi Nechita a adăugat comentarii în legătură cu postarea de blog Iarnă pentru Eminescu a utilizatorului C.Titi Nechita
cu 11 ore în urmă
C.Titi Nechita a adăugat comentarii în legătură cu postarea de blog De ziua prieteniei vă spun: Bună seara! a utilizatorului C.Titi Nechita
cu 11 ore în urmă
C.Titi Nechita a adăugat comentarii în legătură cu postarea de blog Remember Ion Lazăr da Coza („Definiție”) a utilizatorului Vasilisia Lazăr
cu 11 ore în urmă
C.Titi Nechita a adăugat comentarii în legătură cu postarea de blog Mijesc albastre flori a utilizatorului gabriel cristea
cu 11 ore în urmă

Antologiile site-ului „ÎNSEMNE CULTURALE”

„Ecouri din viitor”, 2022 AICI

Atlasul cu diezi  2017 AICI

Autograf pentru m(â)ine  2013 AICI

© 2024   Created by Ion Lazăr da Coza.   Oferit de

Embleme  |  Raportare eroare  |  Termeni de utilizare a serviciilor