6. Punctul de vedere al medicului - şef de secţie

(Doamne, în ce lume trăim!?...)

Ce plictiseală! Şi Internetul iar nu merge! Mi-aş mai clăti ochii pe Facebook! Mereu sunt probleme. Ia să încerc un Solitaire, dar nu, nu, că oricând poate intra cineva! Dimineaţa nu se poate şti niciodată. Ori un bolnav, ori o rudă, ba chiar şi personal pentru vreo întrebare, cu vreo problemă. Eu trebuie să răspund de toate. Să am soluţii pentru tot. Şefia asta e o pălărie cam mare pentru mine! Cum de-oi fi uitat romanul acasă!? Şi-aici numai tratate. Dracu’ le mai deschide! Ocupă spaţiul degeaba. Cu un simplu click descoperi tot ce e-n lună-n şi-n stele. Dau bine la imagine, auzi! Nu ne-ajunge câtă carte am învăţat!? Şase ani de facultate, rezidenţiat, specializare, aproape 15 ani. Iar medicina evoluează continuu, trebuie să ţinem pasu’. Nervi tocaţi la maşină, ce mai!
Şi auzi şi la nesocotiţii ăştia, care abia dacă îţi dau o foaie, hai, două, dacă ai amabilitatea să-i consulţi şi să le dai hapuri, au pretenţia să-i faci musai ca scoşi din cutie! Basme! Îşi fac boala cu mâna lor, iar tu trebuie să... Nu, nu, e inadmisibil! Eşti ceea ce mănânci, omule! Da’ spune-i lui nea Ion sau Gheo’ că nu e sănătos să bea, să fumeze, să mânce una, alta, că ţi-ai aprins paie în cap! Cum să ataci tu tocmai ţuiculiţa, slana, carnea de la garniţă!? Nu se face! Dă-i hapuri! Pe-alea le înghite cu sfinţenie, da’ nu-i lua pâinea de la gură! Cum adică pâinea nu e sănătoasă? Zeama de varză e leac universal, pe când ciorba din spital, mâncarea de aici, nu este altceva decât lătură, bună de aruncat la porci! Şi chiar la porci ajunge. Că rămân găleţi întregi cu păpică. Mănâncă medicii, asistentele, infirmierele, bucătarii cară cu sacoşele. Ce-i drept, ăştia aleg bucăţile, nu se-ncurcă cu borşul! Nu le pică bine. Dacă tot rămâne, că nu ştiu dacă sunt zece bolnavi, ăştia mai grav, care sunt pe ducă, de respectă regimul. Restul, Dumnezeu cu mila! Fac tot ce ştiu. Degeaba le explici tu că au ficatul gras, alintare pentru hepatită cronică, ei merg înainte, ca rusu’. Şi când ajung acasă, se mai dreg şi cu un zăibărel, cu o ţuiculiţă, ca să recupereze, nu!? Şi iar ajung la urgenţă, şi de-acolo iar pe capu’ tău. Şi tot aşa. Nu, nu se mai poate! Trebuie umblat la cauză.
Lacunele sunt în educaţie. Ar trebui ca elevilor, în loc să li se împuieze capul cu tot felul de teorii care, oricum, nu le folosesc în viaţă, să li se predea, de exemplu, ce înseamnă să mănânci sănătos. Atunci nu ar mai consuma cipsuri, coca-cola şi alte bazaconii. Ar trebui să fie învăţaţi ca ei înşişi să fie medici pentru sănătatea lor şi că de la greşelile din alimentaţie pleacă toate relele. Acolo trebuie umblat. Nu, negreşit, voi lua cuvântul la primul simpozion al colegiului medicilor, indiferent de tema acestuia, pertru a-mi expune punctul de vedere. Dar, la o adică, de ce să-mi obosesc eu creierul cu asemenea probleme, care nu se vor pune în practică şi, pe deasupra, nici nu voi fi răsplătită pentru idee, cel mult mi-o va fura vreun parlamentar şi se va împăuna propunând înfiinţarea unei comisii pentru a delibera etc. !?
Am ajuns la capătul răbdării. Tuturor ne este lehamite, nimeni nu mai ia atitudine, chit că vedem cu toţii că lucrurile merg anapoda. Chiar aşa! Din start va avea de pierdut ideea educaţiei medicale în şcoală pentru că ne vom lovi de eterna problemă a sistemului corupt în care trăim: banii.
Implementarea unui asemenea proiect va costa, desigur, statul bani, foarte mulţi bani, aşa că ciocu’ mic! Totul până la ban. Aci ne împotmolim. Şi una peste alta, ca să nu ţi se aducă laude, vei fi, dimpotrivă, calomniat, blamat, pentru că ai avut îndrăzneala de a propune un proiect imposibil de aplicat. Şi de către superiori, dar şi de colegi. Cum îndrăzneşti să te abaţi din turmă, eşti catalogat nebun, maniac. Aşa că stai în banca ta liniştit, vorba aia, dacă nu curge, pică.
Se aud bătăi în uşă. Asta e, sigur, asistenta-şefă! Să sperăm că îmi va aduce cafeaua. O, nu, nu se poate, alt umflat! E un mai vechi pacient de-al neu, dar unde-o fi dispărut atâta timp!? În mod sigur s-a tratat la alt medic, nu a respectat regimul şi s-a întors la mine! Se-aşteaptă să fac minuni. Vax! Doamne, în ce lume trăim!?...

Vizualizări: 59

Răspunde la Aceasta

Răspunsuri la Aceste Discuţii

Doamne, în ce lume trăim!?... Chiar așa! :) Am citit cu plăcere!

Răspunde la discuţie

Despre

Ion Lazăr da Coza a creat această reţea Ning.

conducere site

FONDATORI

ION LAZĂR da COZA - scriitor

VASILISIA LAZĂR - poetă, redactor Revista „Eminesciana”

ADMINISTRATORI-EDITORI

SOFIA SINCĂ - prozatoare

GABRIELA RAUCĂ - poetă, artistă, realizatoare emisiuni Radio ProDiaspora, redactor Revista „Eminesciana”

AUGUSTA COSTIN (CHRIS) - scriitoare

MIHAELA POPA - poetă

CARMEN POPESCU - scriitoare, realizatoare emisiuni Radio Vocativ

PETRUȚ DAN (CĂMUI) - poet, cantautor

BOLACHE ALEXANDRU - scriitor

MIHAI KATIN - scriitor

GRIG SALVAN - scriitor, cantautor

ATENȚIE!

Fiecare postare trebuie făcută în spaţiile special constituite pentru genurile literar/artistice stabilite. Postarea în alte locuri decât cele stabilite de regulile site-ului, atrage eliminarea postării de către membrii administraţiei, fără atenţionarea autorului! De exemplu, un eseu postat în spațiul prozei va fi șters. Pentru cele mai frecventate genuri, reamintim locațiile unde trebuie postate. Pentru a posta:

1. POEZIE, click AICI, apoi click pe ADĂUGARE!

2. PROZĂ, click AICI, apoi click pe ADĂUGARE!

3. ESEU, click AICI, apoi click pe ADĂUGARE!

4. FOTOGRAFII, click AICI, apoi click pe ADĂUGARE!

5. VIDEOCLIPURI, click AICI, apoi click pe ADĂUGARE!

Toate acestea le puteți accesa și din bara de sus a site-ului. Este admisă doar o postare pe zi, pentru fiecare secțiune, creație proprie. Folosirea diacriticelor este obligatorie. 

donații

Pentru cei care doresc să susțină acest site, DONAȚII la: 

RO45CECEB00008RON1057488

titular cont: LAZAR VASILISIA 

(CEC Bank)

*

Pentru acest an au donat:

Gabriela Raucă - 300 Euro

Monica Pester - 300 Lei

Nuța Crăciun - 220 Lei

Maria Chindea - 300 Lei

Tudor Cicu - 300 Lei

Elisabeta Drăghici - 200 Lei

Activitatea Recentă

Utilizatorului Vasilisia Lazăr îi place postarea pe blog pentru atât de adâncă dragostea ta a lui petrut dan
cu 45 minute în urmă
Utilizatorului Monica Pester îi place postarea pe blog pentru atât de adâncă dragostea ta a lui petrut dan
cu 1 oră în urmă
Monica Pester a adăugat comentarii în legătură cu postarea de blog Când . . . a utilizatorului Monica Pester
cu 1 oră în urmă
Postare de log efectuată de petrut dan
cu 1 oră în urmă
Monica Pester şi-a partajat postarea de blog pe Facebook
cu 1 oră în urmă
petrut dan a adăugat comentarii în legătură cu postarea de blog Sub clipocitul vâslei solitare a utilizatorului gabriel cristea
cu 1 oră în urmă
Utilizatorului petrut dan îi place postarea pe blog Sub clipocitul vâslei solitare a lui gabriel cristea
cu 1 oră în urmă
Utilizatorului petrut dan îi place postarea pe blog Când . . . a lui Monica Pester
cu 2 ore în urmă
petrut dan a adăugat comentarii în legătură cu postarea de blog Când . . . a utilizatorului Monica Pester
cu 2 ore în urmă
Postare de log efectuată de Monica Pester
cu 2 ore în urmă
petrut dan a adăugat comentarii în legătură cu postarea de blog Egoism (Ion Lazăr da Coza) a utilizatorului Vasilisia Lazăr
cu 2 ore în urmă
Utilizatorului petrut dan îi place postarea pe blog Egoism (Ion Lazăr da Coza) a lui Vasilisia Lazăr
cu 2 ore în urmă
petrut dan a adăugat comentarii în legătură cu postarea de blog Actul Sacru a utilizatorului Maria Mitea
cu 2 ore în urmă
Maria Mitea a adăugat comentarii în legătură cu postarea de blog Actul Sacru a utilizatorului Maria Mitea
cu 5 ore în urmă
Postare de log efectuată de Vasilisia Lazăr
cu 6 ore în urmă
Vasilisia Lazăr a adăugat comentarii în legătură cu postarea de blog Actul Sacru a utilizatorului Maria Mitea
cu 7 ore în urmă
Vasilisia Lazăr a adăugat comentarii în legătură cu postarea de blog Nopți se sparg de întuneric a utilizatorului C.Titi Nechita
cu 7 ore în urmă
Denisa Curea-Popa şi-a partajat postarea de blog pe Facebook
cu 10 ore în urmă
Denisa Curea-Popa şi-a partajat postarea de blog pe Facebook
cu 10 ore în urmă
Denisa Curea-Popa şi-a partajat postarea de blog pe Facebook
cu 10 ore în urmă

Antologiile site-ului „ÎNSEMNE CULTURALE”

„Ecouri din viitor”, 2022 AICI

Atlasul cu diezi  2017 AICI

Autograf pentru m(â)ine  2013 AICI

© 2024   Created by Ion Lazăr da Coza.   Oferit de

Embleme  |  Raportare eroare  |  Termeni de utilizare a serviciilor